۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۸۰۳۲۱
حجت الاسلام صابري اراكي:

ريشه گراني ها داخلي است

استاد حوزه علميه قم گفت: در جنگ نابرابر اقتصادي برخي افراد فرصت طلب در داخل كشور به دنبال انباركردن كالاهاي ضروري و مورد نياز مردم هستند.
حجت الاسلام محمد حسين صابري اراكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدحسين صابري اراكي جمعه شب در آخرين شب عزاداري هيات حضرت ابوالفضل(ع) مسجد اميرالمومنين(ع) به مشكلات اقتصادي اشاره كرد و گفت: ريشه افزايش قيمت ها و گراني به عوامل داخلي وابسته است.

وي به نابسماني هاي اقتصادي و گراني و نگراني مردم از وضعيت بازار اشاره كرد و افزود: در جنگ نابرابر اقتصادي برخي افراد فرصت طلب در داخل كشور به دنبال انباركردن كالاهاي ضروري و مورد نياز مردم هستند.

حجت الاسلام صابري اراكي اظهار داشت: افزايش قيمت ها كه قشر ضعيف جامعه را بيش از ديگران  تحت تأثير قرار داده و آنها بيشتر از اقشار ديگر جامعه با مشكل معيشتي روبرو كرده است هيچ ارتباطي با افزايش ارز و دلار ندارد و ريشه آن داخلي است و مسؤولان بايد با افراد فرصت طلبي كه به دنبال كسب درآمدهاي كلان از اين راه هستند به شدت برخورد كنند.

وي با اشاره به اينكه خدا مي فرمايد، شما به خودتان رحم كنيد تا من هم به شما رحم كنم، گفت: وقتي در شرايط سخت اقتصادي امروز جامعه برخي براي رسيدن به مال و ثروت بيشتر دنيا به ديگران رحم نمي كنند و احتكار مي كنند چگونه انتظار داريم خدا به ما رحم كند.

استاد حوزه علميه قم هرگونه احتكار و گران فروشي و كم فروشي ها را نشانه بي ايماني به خدا براي كسب روزي دانست و عنوان كرد: علت اينكه مردم در قديم برف به موقع و باران بدون خسارت و ارزاني و آرامش داشتند براي اين بود ايمان مردم قوي تر بود و هنگام فروش ميزان كفه فروش بار فروشنده از ميزان كفه سنگ خريدار پايين تر بود تا از حق و حقوق فروشنده به جيب خريدار برود اما از حق و حقوق خريدار وارد دخل فروشنده نشود و مردم اينگونه هواي يكديگر را داشتند و حق الناس را رعايت مي كردند.

حجت الاسلام صابري اراكي وضعيت كنوني اقتصادي كشور را صحنه آزمون و امتحان الهي دانست و ابراز اميدواري كرد از اين آزمون و امتحان سخت الهي روسفيد و سربلند خارج شويم.

وي در ادامه بي توجهي به پرداخت زكات در جامعه را يكي ديگر از ايمان نداشتن به خدا دانست و گفت: اگر  در كشورهاي اروپايي كه زكات و خمس پرداخت نمي كنند نزولات آسماني به اندازه اي زياد است كه برف فرودگاه ها را تعطيل مي كند براي اين است كه آنها مدعي پيروي از قرآن نيستند.

وي با اشاره به اينكه نسل امروز ميزان نزولات آسماني كشور مسلمان و شيعه ايران را با كشورهاي غيرمسلماني اروپايي و آمريكايي كه نزولات زياد آسماني دارند نبايد مقايسه كنند، گفت: اگر در كشوري كه نماد كشور اسلامي و توحيدي است و قرآن حرف اول را در آن مي زند و چهارده نور عصمت و طهارت را دارد و كشور امام زمان است يك ريال رشوه و ربا و رشوخواره و ربا خوار و گران فروش و احتكار كننده نداشته باشد و به خودمان رحم كنيم، خدا هم در بخشش نزولات آسماني خودش به ما رحم خواهد كرد.

حجت الاسلام صابري اراكي گفت: امروز برخي بي ريشه و بي اصل و نسب و منافق و متظاهر بر خون شهدا و ايثار ايثارگران و بر ستون محكم انقلاب و نظام تيشه وارد مي كنند و ضربه مي زنند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات