۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۸۰۴۵۲
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

حفظ نشاط علمی در حوزه نیازمند تقویت پژوهش است

حجت الاسلام زارع با اشاره به این که داشته های علمی امروز حوزه محصول تحقیق و پژوهش در ادوار مختلف تاریخ حوزه است، گفت: اگر می خواهیم این رونق علمی همچنان در حوزه ادامه پیدا کند و تقویت شود باید توجه به امر تحقیق و پژوهش جزء اولویت ها باشد.
مدیر سفیران هدایت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،  حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران امروز در کارگاه پژوهشی با حضور معاونان پژوهش مدارس علمیه استان که با حضور طلاب در این مدرسه علمیه برگزار شد با مهم ارزیابی کردن جایگاه تحقیق و پژوهش در حوزه، گفت: پژوهش همواره از ارکان مهم رشد و رونق علمی در حوزه به شمار می رفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که بدون تحقیق و پژوهش حوزه نمی تواند به اهداف والای علمی خود دست یابد، افزود: حوزه با تقویت پژوهش ضمن بالا بردن جایگاه علمی خود متحول خواهد شد.

حجت الاسلام زارع با اشاره به این که داشته های علمی امروز حوزه محصول تحقیق و پژوهش در ادوار مختلف تاریخ حوزه است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم این رونق علمی همچنان در حوزه ادامه پیدا کند و تقویت شود باید توجه به امر تحقیق و پژوهش جزء اولویت ها باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که شعارهای پژوهشی باید در مدارس علمیه تبدیل به عمل شود، تصریح کرد: امروز خوشبختانه بسترهای لازم نیز در برخی مدارس برای رونق این علم مهم کاملاً فراهم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر یکی از دغدغه های مهم علما و بزرگان حوزه رونق و نشاط علمی در حوزه است، خاطرنشان کرد: از جمله راهکارهای مهم به منظور تحقق این دغدغه ها توجه جدی و عمیق به مسأله تحقیق و پژوهش است.

حجت الاسلام زارع با بیان این که پژوهش یک علم است که باید آن را به علاقه مندان آموخت، تصریح کرد: برگزاری مستمر کارگاه های آموزشی و نشست های علمی در مدارس می تواند به رونق فعالیت های پژوهشی در حوزه کمک کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر مدرسه ای باید در کنار اجرای ابلاغیه های مرکز یک چشم انداز پژوهشی را برای خود تعریف کند، خاطرنشان کرد: بی توجهی به امر تحقیق و پژوهش موجب کاسته شدن نشاط علمی مدارس علمیه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که یکی از رسالت های مهم حوزه پاسخگویی به نیازهای روز جامعه بر اساس مبانی فقهی و دینی است، تصریح کرد: حوزه تنها با کار عمیق تحقیقاتی و پژوهشی می تواند نقش محوری خود در تأمین نیازهای دینی، اعتقادی و فرهنگی جامعه را حفظ کند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات