۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۸۰۴۶۳
حجت الاسلام فاضل خبر داد؛

برگزاری ۱۸ نشست علمی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران از برگزاری هجده نشست علمی در این مدرسه علمیه خبر داد.
دبیر دومین جشنواره علامه حلی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران امروز در نشست علمی با موضوع «پژوهشی در امر عقیب حظر» که با حضور جمعی از اساتید و طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد با اشاره به این که تاکنون هفده نشست علمی با یک موضوع خاص پژوهشی در این مدرسه علمیه برگزار شده است، گفت: هدف از برگزاری این نشست های علمی نگاه تخصصی و عمیق به مقوله تحقیق و پژوهش است.

وی با بیان این که برگزاری نشست های علمی از جمله راهکارهای مناسب برای تقویت امر پژوهش در حوزه است، افزود: در این گونه نشست ها طلاب علاقه مند از نزدیک و به طور عملی با مهارت های پژوهشی آشنا می شوند.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که تنها بیان تئوری موضوعات مربوط به تحقیق و پژوهش اثرگذاری مناسبی بر روی طلاب نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: اصول و مبانی تحقیق و پژوهش باید به صورت کاربردی برای طلاب تبیین و تشریح شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در ادامه سخنان خود به فعالیت انجمن های علمی در این مدرسه علمیه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چهار انجمن علمی ادبیات عرب، عقاید و کلام، فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآن در این مدرسه فعال است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه همچنین بر ضرورت تقویت انجمن های علمی در مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: این انجمن ها زمینه را برای حضور اثرگذار طلاب علاقه مند به امر تحقیق و پژوهش فراهم خواهد کرد.

وی با بیان این که موضوعات علمی و پژوهشی در این انجمن ها به صورت کاملاً تخصصی و با حضور اساتید مجرب مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: این انجمن های علمی بستری آماده برای تربیت و پرورش طلاب پژوهشگر است.

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود همچنین به تولید دو مجله تخصصی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نشریات علمی گام اول و نامه فقهی با همکاری اساتید و طلاب این مدرسه علمیه تدوین و تولید می شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جشنواره های استانی نظیر جشنواره علامه حلی را ظرفیت بسیار خوبی برای تقویت امر پژوهش در مدارس علمیه عنوان کرد و افزود: در طی سه دوره برگزاری این جشنواره در استان بیش از سه هزار مقاله و اثر از سوی طلاب مدارس علمیه استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که این نشان دهنده وجود ظرفیت بالای طلاب در این حوزه استو/۹۵۰/د۱۰۳/ب1

ارسال نظرات