۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۸۰۴۹۴
آیت‌الله ری شهری:

افراط در مزاح قلب را می‌میراند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خورده گیری به سخن دیگران با انگیزه تحقیر و ابراز فضل یکی از آفت‌های زبان است، گفت: افراط در مزاح قلب را می‌میراند و از آفات زبان به شمار می‌رود.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در نخستین جلسه درس خارج فقه سال تحصیلی جدید که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امید که سال تحصیلی جدید برای شما طلاب دانش پژوه سالی پر برکت از نظر علمی، عملی و ‌خدمت باشد.

وی با استناد به فرازی از دعایی از کتاب شریف صحیفه سجادیه، ابراز کرد: امام سجاد(ع) از خداوند متعال درخواست می‌کنند و می‌فرمایند: بارالها؛ آنچه شیطان بر زبان من از الفاظ زشت جاری می کند مرا دور گردان.

آیت‌الله ری شهری آفات زبان را بسیار زیاد و گسترده دانست و ابراز کرد: خورده گیری به سخن دیگران با انگیزه تحقیر و ابراز فضل یکی از آفت‌های زبان است سخن گفتن از روی حدس و گمان نیز از همین موارد به شمار می رود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تصنع و تکلف در سخن که بیشتر منبریان به آن مبتلا هستند از دیگر آفات زبان محسوب می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: همچنین افراط در مزاح که قلب را می‌میراند و یا مسخره کرده مومن، تخریب شخصیت فرد، افشای راز مومن، افشای راز حکومت، دروغ گفتن، سرزنش کردن، دوزبانه بودن، مدح بی جا، ظن بی جا، پرحرفی و پاسخ نادرست دادن از دیگر آفات زبان شناخته می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات