۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۸۰۶۴۵
رییس ستاد اقامه نماز:

رمز گناهان و نزول بلاها، فراموشی قیامت است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: رمز گناهان و نزول بلاها، فراموشی قیامت است؛ یاد قیامت و ایمان به آخرت در جامعه امروز کمرنگ شده است.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز در مراسمی که بعد از نماز ظهر امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، در بیان اینکه چطور انسان می‌تواند مخلص شود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: اگر کسی به یاد قیامت باشد هیچ کاری را به خاطر زندگی دنیا انجام نمی‌دهد.

وی افزود: هر کاری زمانی ارزش دارد و قیمت پیدا می‌کند که تنها برای رضای خداوند عزوجل انجام شده باشد و کاری که برای خدا باشد چند امتیاز دارد.

رییس ستاد اقامه نماز ابراز داشت: دنیا دارالغرور است و به بیان انبیا و ائمه، اهل آن را فریفته خود می‌کند؛ اینکه در قرآن کریم هزار آیه درباره معاد آمده است یعنی فکر کنیم که در مقابل کارهایی که انجام می‌دهیم چه چیزی به دست می‌آوریم و آن را به خاطر چه کسی انجام می‌دهیم.

وی در ادامه بیان داشت: هر بالا رفتنی، ارزش نیست؛ ممکن است تمام عمر تلاش کنیم و به پول یا شهرت برسیم اما صرفاً به چیز ارزشمندی نرسیده باشیم؛ کسانی که با غیر از خداوند معامله می‌کنند در واقع می‌بازند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: نمازها، ادعیه ماه رجب، شعبان، رمضان و زیارت‌نامه‌ها همه به نوعی یادآوری قیامت و دعا برای دوری از عذاب آن هستند؛ رمز گناهان و نازل شدن بلاها، فراموشی قیامت است.

رییس ستاد اقامه نماز در ادامه بیان داشت: یاد قیامت در جامعه امروز کمرنگ شده است؛ اگر ایمان ما به قیامت و آخرت بهتر، افزایش پیدا کند قطعاً ارزش کارهای خود را در این دنیا پایین نمی‌آوریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همواره از خداوند بخواهیم وجود ما را نیز مانند انبیا خالص و پاک گرداند تا هر کاری را به ارزش رسیدن به خودش انجام دهیم و ایمان ما را هر روز به معاد و قیامت بیشتر کند./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات