۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۸۰۷۱۴
آیت‌الله رشاد با تجلیل از عملیات موشکی سپاه:

قدرت موشکی ایران ابرقدرت ها را نگران کرده است

آیت‌الله رشاد با تجلیل از عملیات موشکی سپاه به تروریست ها، گفت: ما در مدت زمان محدودی به قدرت موشکی جهان تبدیل شدیم و این موضوع ابرقدرت ها و استکبار جهانی را نگران کرده است.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس شواری سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در همین حوزه علمیه برگزار شد درباره عملیات موشکی سپاه به مواضع «طراحان حمله اهواز» در سوریه، گفت: روز گذشته بار دیگر اقتدار نظام اسلامی در قبال شیطنت‌ها و رذالت‌های کفر و تکفیر در مقابل چشم جهانیان با اقتدار، زیبایی و دل انگیزی تمام به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: پاسخ انتقام آمیز سپاه انقلاب اسلامی به رذالت و جنایت عوامل کفر و تکفیر در اهواز بسیار دلپذیر بود و مایه ارتقای روحیه ملی، غرور ملی و باعث تسلی خاطر خانواده و ملت داغدار که شاهد قطعه قطعه شدن پیکر مدافعان حریم استقلال و تمامیت ارضی کشور و عده‌ای از افراد عادی مانند خردسالان شد.

آیت‌الله رشاد با تاکید بر اینکه دشمن باید بداند چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند در قبال هر یک ضربه‌ ده ضربه دریافت خواهند کرد، اظهار داشت: خطوط قرمز نظام اسلامی نقض ناپذیر است هر کسی به این خطوط قرمز تعدی و تعرض کند به سختی مجازات خواهد شد. اینکه از صدها کیلومتر آن سوتر تصور می‌کنند زیر بیرق آمریکا در امنیت هستند این خطا است، هیچ جای عالم، خاصه منطقه برای اشرار، کفار، تکفیریان، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها امن نیست.

رییس شواری سیاستگذاری حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه با اندک تغییر مسیر موشک‌های ایران می‌تواند قلب تلاویو و شهرهای حکومتی سعودی‌ها را هدف قرار دهد، ابراز کرد: موشکهای ما به راحتی می‌توانند تاسیسات راهبردی کشورهای فریب خورده و سرسپرده کفر را که به اتکای کفر با مومنان و کشورهای اسلامی ما اعلام جنگ می‌کنند همان‌ها را نشانه برود.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) در خصوص یگان و تاسیسات موشکی ایران، گفت: یگان و تاسیسات موشکی ایران مصداق تمام، وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ است و تولید و داشتن آن جزء واجبات است چون اصل حفاظت و صیانت از حکومت و ولایت اسلامی از اوجب واجبات است و از همه فروعات دینی واجب‌تر است؛ بنابراین ابزار و وسایل‌هایی که توان و ظرفیت دفاع و حراست از امر حکومت اسلامی را فراهم می‌کند، واجب است که تولید، توسعه و صیانت شود.

وی افزود: هر سلاحی که بتوان با او مانع تهاجم دشمن شد و مانع به خطر افتادن امنیت و استقلال ملی امت اسلامی شد هر چه باشد مباح است و قهرا در مقام ساخت و استفاده باید جهات شرعی رعایت شود و افرادی که بی گناه و بی پناه هستند و درگیر جنگ نیستند از آسیب کاربرد سلاح‌ها باید در امان بمانند.

آیت الله رشاد ادامه داد: ما هیچ دلیلی مبنی براینکه نوعی از سلاح آن گاه که کاربرد متعارف دفاعی دارد مجاز نباشد، نداریم. بلکه دلایل می‌گوید هرگونه سلاحی را که برای حفظ و حراست از دین و صیانت از عرض و ارض لازم باشد می‌توان تولید کرد و مشخص است که کاربرد سلاح در اسلام قوانین دقیقی دارد که رعایت آن از لوازم داشت و کاربرد آن قلمداد می‌شود.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: اینکه ما در مدت فاصله محدودی به قدرت موشکی جهان تبدیل شدیم و امروز همین که از این امکان برخوردار هستیم با این که از آن استفاده نمی‌کنیم و در یک برد محدود این دومین باری است که از این تجهیزات و تاسیسات در بیرون از مرزها استفاده شده اما همه دشمنان بشریت، دشمنان دین و دیانت، دشمنان عدالت را نگران کرده است و آنها را تهدید می‌کند.

استاد اخلاق با بیان اینکه امروز ملت ما در امنیت کامل زندگی می‌کنند، گفت: هیچ کدام از کشورهای منطقه از این امنیت برخوردار نیستند این همه امنیت در گرو مجهز بودن ما به تجهیزات نظامی است بنابراین هر سلاحی که چنین خاصیتی را برای ما فراهم آورد ما باید از آن برخوردار و بهره‌مند باشیم و کاربرد آن باید با شرایط شرعی منطبق باشد.

این پژوهش‌گر و محقق دینی ادامه داد: سر اصرار قدرت‌ها و خاصه آمریکای جبار و قدار بر موضوع عدم حضور ما در منطقه همین است که آنها می‌خواهند منطقه را ناامن کنند و ما اجازه این کار را نمی‌دهیم. اصرار آنها بر محدود کردن توان موشکی ما بر همین است تا امنیت ما را به مخاطره بیندازند و ما قدرت دفاع نداشته باشیم.

آیت‌الله رشاد با تاکید بر اینکه چیزی بالاتر از امنیت و عدالت برای بشریت وجود ندارد، عنوان کرد: برای امت اسلامی بالاتر از امنیت و عدالت وجود ندارد هر آنچه ارزش است و هر آن چه فی نفسه ارزشمند است تنها در سایه عدالت و امنیت قابل تامین است؛ بنابراین زمانی که تامین عدالت و امنیت در این عالمی که در آن قانون جنگل حاکم است در رهن و گرو تامین سلاح‌های پیشرفته دفاعی مقابله‌گر با تهدیدها است می‌شود تولید داشت و به موقع از آن براساس ضوابط شرعی استفاده و تولید کرد.

رییس شواری سیاستگذاری حوزه علمیه استان تهران بیان داشت: بنده از لسان حوزه‌های علمیه و طلاب از اقدام به موقع و خوب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوا و فضای سپاه قهرمان انقلاب اسلامی و از سربازان گمنام و از نیروهای مشرف در منطقه تشکر می‌کنم.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) اظهار داشت: بخش عمده‌ای از اقتدار نظامی ایران ناشی از برخورداری ما از این سلاح موشکی است که غالب کشورهای منطقه از داشتن آن محروم هستند و عرضه تولید و کاربرد آن را ندارند.

وی ادامه داد: اگر ما قدرت موشکی نداشتیم آمریکا لحظه‌ای بر تهاجم نظامی به کشور ما درنگ نمی‌کرد اما آنها می دانند که در حدی که چهار نفر تروریست دزدانه چهار سلاح سبک را در نقطه‌ای مخفی کرده باشند و از غفلت جمعیت و ازدحام یک مانور نظامی سوء استفاده کرده باشند و این اقدام مذبوحانه را انجام داده باشند و این جواب را دریافت کرده باشند می‌دانند که اگر بخواهند یک اقدام نظامی انجام بدهند پاسخ آن اقدام نظامی حادتر و سنگین تر خواهد بود برای همین جرات نمی‌کنند در منطقه بدون اذن ما تحرکی داشته باشند.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: حال روشن است سلاح‌های پیشرفته نظامی قادر هستند دشمن را در هر نقطه‌ای زمین گیر کنند و اگر کمترین تعرضی به حدود و استقلال و مرزها و منافع ما از سوی آنها سر بزند آنها شروع خواهند کرد اما هرگز چنین تعرضی را نمی‌توانند پایان دهند جز جمهوری اسلامی ایران./813/پ202/ب1

ارسال نظرات