۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۸۰۷۳۳
امام جمعه کرج مطرح کرد؛

آثار مراقبه و یاد خدا در زندگی انسان

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: مراقبت تا آخرین لحظه زندگی انسان از لوازم سعادت و کمال اوست‌، حتی برای حفظ مقامات و کمالات به دست آمده باید مراقبه داشت.
حسینی همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در کلاس درس اخلاق که در مدرسه علمیه دارالسلام برگزار شد، گفت: غفلت، چرکِ جانِ انسان و گمراه کننده او است.

وی افزود: قرآن کریم دو راه برای پیشگیری از غفلت معرفی می‌کند، مراقبت از خود و یاد خدا؛ مسأله مراقبت تا آخرین لحظه زندگی انسان از لوازم سعادت و کمال اوست‌، حتی انسان برای حفظ مقامات و کمالات به دست آمده خود باید حفظ و مراقبت داشته باشد.

امام جمعه کرج بیان داشت: اولیای الهی تا آخرین لحظه حیات اهل مراقبه بودند زیرا شیطان تا آخرین لحظه دست از تلاش برای گمراهی انسان برنمی‌‌دارد البته اگر انسان از عباد مخلص خداوند شود کمی کار او راحت‌تر می‌شود.

وی اظهار داشت: مراقبه و دوام آن، اساس کار سیر و سلوک انسان است؛ مراقبه سبب می‌شود انسان فکر کند سر چه سفره‌ای بنشیند، در چه جلساتی شرکت کند، از چه استادی چه درسی را یاد بگیرد، چه حرفی بزند، چه دوستی انتخاب کند و بر تمام شئونات، خواندنی‌ها شنیدنی‌ها خوردنی‌های خود مواظبت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ابراز داشت: جلب توجه کردن به وسیله خودرو، ماشین، لباس و... از آثار خودبینی و عدم مراقبه است؛ انسان با هر چیزی که انس بگیرد تمام وجودش از آن پر می‌شود و چه چیزی بهتر از ذکر و یاد خدا می‌تواند او را به سود چندین برابر در دنیا و آخرت برساند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بیان داشت: اگر کسی ورودی‌های ذهن خود را کنترل کرد خاطرات خوب در ذهن او نقش می‌بندد؛ قرآن کریم ذکر و قرب خدا را بهترین عامل غفلت زدایی می‌داند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ذکر و یاد خدا حد ندارد؛ اگر انسان دائماً به یاد خدا باشد، یاد خدا بر قلب او مسلط و ملکه می‌شود./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات