۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۸۰۷۶۲
معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد امام تشریح کرد؛

اقدامات کمیته امداد امام خمینی در زمینه ارائه خدمات به مددجویان

رهبر در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی به تشریح اقدامات انجام شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه ارائه خدمات به مددجویان پرداخت.
فاطمه رهبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی با بیان این‌که در مجموع جمعیتی حدود 5 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارد، اظهار داشت: کمیته امداد امام راحل یک میلیون و ششصد هزار خانواده تحت پوشش دارد که به صورت ماهیانه، حقوق و مستمری دریافت می‌کنند که جمعیتی حدود 3 میلیون نفر هستند.

معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: افزون بر این 3 میلیون نفر، یک میلیون نفر نیز به صورت موردی به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، همچنین 500 هزار خانوار که جمعیتی حدود یک میلیون نفر را شامل می‌شوند، خدمات چند خدمتی دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: بیش از 60 درصد از جمعیت 5 میلیونی تحت پوشش کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار، حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر سالمند، 310 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف، 60 هزار دانشجو و 50 هزار نفر بیماران خاص و صعب العلاج هستند.

رهبر با اشاره به مذاهب و ادیان جمعیت تحت پوشش کمیته امداد مطرح کرد: 84 درصد این جمعیت 3 میلیونی شیعه، 15 درصد اهل تسنن و حدود 1 درصد سایر مذاهب و فرق هستند که این امر نشان‌دهنده عدم اهمیت مذهب و آیین نیازمندان برای کمیته امداد است.

وی در ادامه به اقداماتی که به عنوان معاونت حمایت از سلامت خانواده‌ها با همکاری دیگر معاونت‌های کمیته امداد انجام شده است، اشاره و بیان کرد: تهیه لوازم ضروری زندگی همچون وسایل سرمایشی و گرمایشی در نقاط مختلف کشور، بیمه حوادث یک میلیون و 600 هزار خانوار به همراه زندگی، منزل، دام و محل نگهداری دام آنها، تعریف ردیف اعتباری مستقل برای مناطق محروم و مرزی، افزایش مستمری مددجویان به میزان 3 تا 4 و نیم برابر بخشی از این اقدامات انجام شده است.

معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: خدمات درمان و دانش‌آموزی برای 110 هزار دانش‌آموز همچون تهیه لوازم‌التحریر و سرانه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و طلاب قبل از شروع سال تحصیلی، اتمام صف‌های پشت جهیزیه، وام قرض‌الحسنه، تأسیس صندوق کمیته امداد از دو سال گذشته، اعطای بیش از 420 هزار وام قرض‌الحسنه، آسان شدن تضامین برای مددجویان به منظور جلوگیری از مفسده، استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی، خیریه‌ها و سایر نهادها بخش دیگری از این اقدامات در جهت ارائه خدمات بهتر به مددجویان است.

وی با بیان این که اولین وظیفه کمیته امداد توامند‌سازی مددجویان است، گفت: آن دسته از مددجویانی که قدرت توانمند شدن را نداشته و سالمند هستند تا آخر عمر از آنها نگهداری می‌شود، کودکانی که از تحصیل جا مانده‌اند، در تعامل با مؤسسه‌های آموزشی برای ادام تحصیل آنها برنامه‌ریزی شده است.

رهبر افزود: گسترش‌های کمی و کیفی در بازدید از منزل مددجویان برنامه‌ریزی شده است تا مددکار با استفاده از ظرفیت خیریه‌ها بتوانند به مددجویان رسیدگی کنند.

وی اضافه کرد: برخی از سرپرست خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد زندان هستند که بعد از آزادی وام اشتغال دریافت کرده و با آموزش‌هایی از سوی کمیته امداد، موقعیت کاری برای او فراهم می‌شود تا درگیر مشکلات نشود.

معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که در شرایط کنونی، مشکلات اقتصادی سفره‌های مددجویان را کوچک‌تر و مشکلات آنها را بیشتر کرده است، گفت: آقای مهندس فتاح و هیأت امنا برخی از اقداماتی که در کمیته امداد هزینه‌های زیادی به خود اختصاص می‌داد را از اولویت خارج کرده و بودجه آنها را در کمک‌های موردی و بسته‌های غذایی آورده که در نتیجه 350 هزار خانوار را در سال جاری می‌توان وارد کمیته کرده و به آنها وام‌های درمان و خدمات بلاعوض اعطا کرد./۸۷۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات