۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۸۰۸۶۷

آلمان، میزبان هفته فرهنگی «ابوالفضل عباس»

آستان عباسی به مناسبت شهادت حضرت زین‌العابدین(ع) در شهرهای برلین، فرانفکفورت و گوتینگن آلمان، هفته فرهنگی «ابوالفضل عباس(ع)» برگزار می‌کند.
بین الحرمین حرم حضرت عباس سلام الله علیه

به گزارش خبرگزاری رسا، سید احمد راضی حسینی، نماینده آستان عباسی در اروپا با اعلام این که این آستان مقدس برنامه هایی را به مناسبت شهادت امام زین العابدین در اروپا برگزار می کند، گفت: این هفته فرهنگی یکی از سلسله فعالیت‌هایی آستان مقدس در داخل و خارج عراق است.

وی افزود: این آستان با برپایی فعالیت‌هایی همچون «خیمه عاشورا» در ترکیه، جشنواره امیرالمؤمنین(ع) در هند و هفته‌های فرهنگی در ایران و پاکستان موفقیت‌های زیادی به دست آورده و اکنون درصدد برگزاری این فعالیت فرهنگی در آلمان است.
 
نماینده آستان عباسی در اروپا، برگزاری کنفرانس پژوهشی ۳ روزه در دانشگاه گوتینگن با عنوان «آموزش علوم اسلامی بین آستان عباسی و دانشگاه گوتینگن» با مشارکت پژوهشگرانی از عراق و آلمان با محوریت تسامح، هم‌زیستی، پذیرش دیگران و گفت‌وگوی میان ادیان از جمله برنامه‌های این هفته فرهنگی است.
 
وی اضافه کرد: سمینار پژوهشی با هدف معرفی خدمات آستان عباسی به زائران و گروه‌های مختلف جامعه عراقی، بازدید از از مؤسسات دینی شهرهای برلین، فرانکفورت و گوتینگن آلمان و شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت و عرضه مجموعه‌ای از نشریات فکری و فرهنگی آستان در این نمایشگاه از دیگر فعالیت‌های هفته فرهنگی «حضرت عباس(ع)» در آلمان است./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

 

ارسال نظرات