۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۸۰۹۴۴

چگونه ایران در چند جبهه مختلف آمریکا را شکست داد؟

ایالات متحده آمریکا با همه امکانات مورد ادعای خود، اخیرا در چند جبهه به شدت از جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است.
پرچم جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری رسا، نبرد ایران و آمریکا به‌عنوان ابرقدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در طول دو تا سه هفته گذشته به شدت ادامه داشته و در این نبردهای نابرابر، این ایران بود که به پیروزی قاطع دست یافت و آمریکایی‌ها با همه ادعای خود، مغلوب فکر، درایت، هوش و مهمتر از همه صبر راهبردی مردان سرزمین ایران قرار گرفتند.

در درگیری‌های یک ماه گذشته این ایران بود که آمریکایی‌ها را مغلوب کردند و آنها در قالب «مرد جدی‌» خود که همان «جان بولتون» باشد، فقط تهدید کردند و دیگر هیچ.

موارد این پیروزی‌ها علیه ابرقدرت مدعی را به‌صورت خلاصه مورد اشاره قرار خواهیم داد:

1) پیروزی در سازمان ملل متحد؛ این یک پیروزی بسیار درخشان برای دیپلماسی ایران بود. به باور بسیاری از ناظران، کارشناسان و محققان حوزه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، ایران با مدیریت صحیح توانست میزی را که طرف آمریکایی برای به حاشیه بردن حضور هیات ایرانی در نیویورک چیده بود، به هم بزند و چیدمان این میز را با تعقل، تدبر و حرف دقیق و حساب‌شده به نفع خود بازسازی کند. حضور ترامپ در شورای امنیت سازمان ملل متحد هم بیش و پیش از آنکه به نفع او و تیم تندرویش باشد، کاملا به ضرر آنها تمام شد.

2) دومین پیروزی بزرگ را ایران در تعامل با کشورهای اروپایی، چین و روسیه جهت بازسازی و بازبینی روابط اقتصادی برای حفظ برجام به دست آورد. جایی که سران کاخ سفید با وجود تهدیدها و تطمیع‌ها نتوانستند شرق آتلانتیک را به نفع خود سازماندهی کرده و در مقابل ایران قرار دهند. این پیروزی نشان داد که بر خلاف تبلیغات و جنگ روانی آمریکا، رژیم سعودی، صهیونیستی و هم‌پالکی‌های داخلی‌شان که در قالب‌های گوناگون شیطان متبلور می‌شوند، این ایران نیست که منزوی شده، بلکه این آمریکا است که در یک انزوای کامل دست‌کم با خروج از توافق هسته‌ای قرار دارد.

3) پیروزی دیگر ایران را باید در قالب توافق با ترکیه و روسیه در مورد ادلب جستجو کرد، جایی که آمریکایی‌ها تلاش بسیاری کردند تا با بهره‌گیری از موقعیت‌ها، ترکیه را از ایران دور کنند. در واقع پیشنهاد آتش‌بس در ادلب بیش و پیش از آنکه از طرف ترک‌ها داده شود، از طرف ایران به‌عنوان یک حسن‌نیت به دولت رجب طیب اردوغان داده شد تا بر اساس آن فرصت داشته باشد درون خود را سازماندهی کند. ایران با این پیشنهاد توانست ترک‌ها را نجات دهد، چرا که هزینه نزدیک به 500هزار آواره و همچنین کوچ ده‌ها هزار تروریست برای این کشور سنگین بود.

4) پیروزی دیگر ایران در طول شش هفته گذشته، در هدف قرار دادن مواضع تروریست‌های حدکا و حدک در کوی‌سنجق عراق به دست آمد. جایی که این گروهک‌های مسلح تروریستی نشستی را به حضور نماینده رژیم سعودی جهت هماهنگی برای ایجاد ناآرامی در داخل ایران ترتیب داده بودند. سرافکندگی و شکست آمریکایی‌ها را می‌توان در موضع‌گیری مقامات آمریکایی‌ پس از این حمله مشاهده کرد. این تروریست‌ها در طول سه سال گذشته آموزش‌ها و حمایت‌های مالی و نظامی متعددی را از آمریکایی‌ها برای شلوغ‌کاری در ایران دریافت کرده بودند.

5) ایران یک پیروزی اعلام‌نشده را هم در خلیج‌فارس علیه آمریکایی‌ها به دست آورد، جایی که یکی از بزرگ‌ترین رزمایش‌های دریایی خود را برای تمرین بستن تنگه هرمز در جلوی چشم فرمانده ناوگان پنجم دریایی این کشور انجام داد، فرماندهی که به حساب خودش دزدکی به منطقه آمده بود اما دوربین‌های عکاسی غول‌پیکر واحد رسانه‌ای سپاه پاسداران از حضور او در عرشه یکی از ناوهای آمریکایی‌ عکس و فیلم گرفت تا آن را مستند کند. آمریکایی‌ها که پس از هر رزمایشی غُر می‌زدند، این بار تصمیم گرفتند که زبان در کام بگیرند و خفه شوند.

6) ایران در یمن هم بینی آمریکا و رژیم‌های سعودی و اماراتی را به خاک مالید. رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در طول شهریورماه چهار حمله بزرگ ائتلاف سعودی-اماراتی و مزدوران داخلی آنها را در کیلومتر 16 جاده الحدیده به صنعا در هم کوبیدند و با وارد کردن تلفات بسیار زیاد به مهاجمان ثبات قدم بودن خود برای حفاظت از منافع ملی‌شان را اثبات کردند. آمریکایی‌ها در این مدت حضور فعالی در اتاق عملیات این حمله در بندر مخا در ساحل دریای سرخ داشتند، اما متحدان منطقه‌ای ایران، با دفاعی جانانه، یک پیروزی تاریخی را برای محور مقاومت در تقویم نبردها ثبت کرد تا آنها در حسرت تلافی آن بمانند.

7) پیروزی بعدی را ایران در جنگ روانی و اقتصادی با طرف آمریکایی به دست آورد. هر چند با خروج آمریکا از برجام و همچنین جنگ شدید روانی این کشور و مزدوران داخلی رژیم‌های سعودی و صهیونیستی در کنار ناکارآمدی مدیریت اقتصادی کشور باعث شد تا وضعیت بازار پریشان شده، ارزش پول ملی کم شود و با هجوم مغول‌وار گروهی از آریایی‌هایِ مسلمان نما همیشه در صحنه همه فروشگاه‌های بزرگ و مغازه خاک‌روبی شد، اما این فشار روانی و اقتصادی دستاورد مدنظر آمریکا را نداشت و ایرانی‌ها با مدیریت نسبی میدان توانستند کنترل وضعیت را به دست بگیرند. سقوط ارزش دلار آمریکا و همچنین کاهش بهای طلا نشان از آن دارد که ایران این وضعیت را به شکل صحیح‌تری مدیریت خواهد کرد.

8) شلیک شش فروند موشک تاکتیکی و بالستیک به همراه بمباران پهپادی مواضع تروریست‌های تکفیری مورد حمایت آمریکا در شرق سوریه، آن هم بدون هیچگونه اطلاع‌رسانی یا هماهنگی با ائتلاف متجاوز و اشغالگر، نه تنها یک پیروزی مهم و اساسی در عرصه نبردهای امروزی به شمار می‌رود، بلکه ضرب‌شصتی بزرگ به ادعاهای مکرر و هر روزه آمریکایی‌ها بود تا آنها متوجه شوند چه خبر است. اصابت شش فروند موشک زمین به زمین در فاصله سه مایلی نظامیان آمریکایی، درست جایی که روزانه ده‌ها فروند پهپاد، بالگرد و جنگنده پرواز می‌کنند این پیام مهم را برای طرف مقابل داشت که ما برای هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها در سوریه از دولت این کشور اجازه گرفته و با آنها هماهنگی می‌کنیم، ممکن است این حملات در طول روزهای آینده دوباره و با شدت بیشتری هم تکرار شود. حالا آمریکایی‌ها باید رابطه با داعشی‌ها را کنار بگذارند.

9) در نبرد بی‌امان ایران و آمریکا در منطقه، شاید تاریخی‌ترین پیروزی که با هیچ ترازویی نمی‌شود آن را قیاس کرد، ایران در عراق به دست آورد. این پیروزی تاریخی که خودش شامل سه برد پیاپی است، عملا آمریکایی‌ها را کیش و مات کرد تا به این ترتیب مشخص شود بازیگر اصلی میدان چه کسی است. در ادامه توضیحی در مورد این سه پیروزی ارائه می شود:

الف؛ انتخاب رییس پارلمان عراق. الحلبوسی که رییس پارلمان عراق شد، یک جوان اهل سنت ساکن استان الانبار است که گفته می‌شود از دوستان نزدیک ایران به شمار می‌رود. این نشان می‌دهد که بر خلاف باور بسیاری، ایران نه تنها در میان شیعیان و کردهای عراق دوستان خوبی دارد، بلکه در میان اهل سنت این کشور نیز جایگاه مناسبی داشته و آنها احترام ویژه‌ای برای همسایه قدرتمند خود قائل هستند.

ب؛ دومین ضربه کاری را آمریکا، رژیم سعودی و انگلیس در عراق با انتخاب رییسجمهور این کشور خوردند. البته در این مشتزنی تاریخی که کسی دست‌های پنهان و البته هنرمند ایران را نمی‌دید، ملامسعود بارزانی که با معرفی رییس دفتر خود می‌خواست از مسیر بغداد دوباره به عرصه سیاست گام بگذارد، محکمترین مشت را نوش جان کرد. انتخاب برهم صالح که از کردهای سلیمانیه است نشان داد که نه تنها ایرانی‌ها، بلکه عراقی‌های عرب نیز افراد قدرشناسی هستند. هیچ کس فراموش نخواهد کرد که در موضوع کرکوک قباد طالبانی و مادرش چه کمک‌هایی کردند، حالا باید مزد زحمات‌شان را بگیرند.

ج؛ و اما در آخر، شاید مشت تمام‌کننده و نهایی را ایران با انتخاب عادل عبدالمهدی به عنوان نخست‌وزیر عراق به حریفان قدر، بیحیا، ثروتمند و ولخرج خود وارد کرد. اینجا ایران عملا آمریکا را نه تنها شکست داد، بلکه ناک‌اوت کرد. انتخابد عادل عبدالهمدی به‌عنوان گزینه نخست‌وزیری، کبریتی بود که به زیر صدها گونی دلاری که سعودی‌ها و آمریکایی در طول ماه‌های گذشته در عراق خرج کرده بودند، زده شد. کسی نمی‌تواند حجم و میزان این ضربه را ارزیابی کند.

10) دهمین پیروزی را ایران روز چهارشنبه به دست آورد. این یک پیروزی دیپلماتیک، نظامی و یا اقتصادی نبود، بلکه پیروزی حقوقی در دادگاه بین‌المللی لاهه بود، جایی که امریکایی‌ها باز هم تلاش کردند تا ایران طرف پیروز نباشد، اما حقیقت آن چیزی نیست که بتوان با زور و فشار آمریکا آن را پنهان کرد. رای ابتدایی دادگاه لاهه به نفع ایران، شکستی در عرصه حقوقی برای آمریکا بود. عرصه حقوقی معتبرترین و مهمترین عرصه‌ای است که یک مناقشه در آن صورت می‌گیرد و پیروزی در آن از ارزش معنوی بالایی برخوردار است. آنها در برابر این رای نیز با همان الگو، ادبیات و شیوه گاوچرانی خود برخورد کرده و می‌کنند و می‌گویند که نظر دادگاه بین‌المللی هیچ ارزشی ندارد! چرا که به نظر آمریکاییها دادگاه لاهه و سایر نهادهای بینالمللی تنها در وقتی خوب هستند که به نفع آمریکا رأی دهند./۸۴۷/ب۱۰۱/ع

منبع: کانال اخبار سوریه

ارسال نظرات