۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۸۱۰۹۱
امام جمعه موقت تهران:

دستاوردهای انقلاب هنرمندانه برای مردم تبیین شود

آیت الله خاتمی تأکید کرد: استفاده از ابزارهای هنری از جمله تئاتر و سینما برای تبیین دستاوردها و حقیقت‌های موجود در انقلاب اسلامی ضرورت دارد.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در تبریز با تأکید بر توجه به اصل جذب حداکثری و دفع حداقلی اظهار داشت: مردم پشتوانه اصلی انقلاب هستند و باید خدمتگزار این ملت بود.

وی با بیان این‌که اعتقاد دارم برخی از عناصر انقلاب بی دلیل کنار گذاشته شده اند و این افراد را باید جذب کنیم و رنجیدگی خاطر آنان را جبران کنیم، خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهای هنری از جمله تئاتر و سینما برای تبیین دستاوردها و حقیقت‌های موجود در انقلاب اسلامی ضرورت دارد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: هنر فعالان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آن است که بتوانند جنایات رژیم گذشته در همه عرصه ها را هنرمندانه در مقابل چشم عموم قرار دهند، چراکه خاندان پهلوی به معنای واقعی کلمه بردند و غارت کردند؛ مسأله‌ای که خود آنان نیز به آن اعتراف کرده اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به این‌که مناسبت‌های انقلابی در عرصه ملی، منطقه‌ای و شهرستانی باید از سوی شورای هماهنگی تبلیغات شناسایی و برجسته شود، افزود: باید از فراموش شدن تاریخ انقلاب نگران بود، از شورا انتظار دارم تاریخ شفاهی چهل ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی را تدوین کنند.

وی با تأکید بر این‌که هنوز مطالب فراوانی در تاریخ چهل سال گذشته وجود دارد که ناگفته مانده است، تصریح کرد: اگر بستر لازم و مناسب را فراهم نکنید تا حزب اللهی وارد صحنه شود؛ دیگران محکم وارد میدان می شوند و تاریخ انقلاب را تحریف‌گونه می نویسند و هر چه هم بعدها بنویسید تأثیری نخواهد داشت.

عضو هیأت رییسه مجلس خواستار راه‌اندازی و فعالیت هیأت علمی متشکل از جامعه‌شناسان و روانشناسان خبره در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شد و افزود: درست است که کمیته های مختلفی در شورا فعال هستند، اما هیأت علمی با شناخت از اوضاع جامعه می تواند در ارایه طریق مؤثر باشد.

مشکلات اقتصادی در جامعه ملموس است

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که مشکلات اقتصادی در جامعه ملموس بوده و هست، افزود: صابون مشکلات اقنصادی به تن همه خورده است؛ از آن فردی که کار اقتصادی می کند تا طلاب و افراد عادی همه می دانند وضعیت چگونه است.

وی با تأکید بر این‌که باید حقایق موجود در جامعه را پذیرفت و بیان کرد، گفت: باید گفته شود در دورانی تمام سیلوهای کشور جارو شد و در تأمین آرد مورد نیاز کشور درمانده بودیم، باید گفته شود که هشت سال با دستانی خالی مقابل ده‌ها کشور ایستادگی کردیم؛ اگر برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان نشود، در حق ملت جفا شده است.

امام جمعه موقت تهران خواستار آموزش و توجیه مبلغان اعزامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شد و اظهار داشت: روحانیانی که از سوی ارگان های مختلف اعزام می شوند؛ باید توجیه شوند تا هدفمند بتوانند تبلیغ کنند.

قریب به اتفاق مسؤولان فرزندان انقلاب هستند

آیت الله خاتمی با اشاره به شیوه تعامل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با نهادهای دولتی نیز گفت: باید انگیزه را میان مسؤولان تقویت کنید؛ این امر با دستورالعمل نمی شود، جواب نداده و نمی دهد. باید از باب دوستی و رفاقت وارد شد، قریب به اتفاق مسؤولان فرزندان انقلاب هستند و باید برادرانه تعامل داشت.

وی در پایان با تأکید بر این‌که باید در اجرای برنامه‌های خود همه ذائقه ها را در نظر بگیرید، گفت: شورای هماهنگی انقلابی می تواند کار را پیش ببرد، این شورا بستری برای اهداف انقلابی است و می تواند با تمام توان وارد صحنه شود و خروش ملت ایران را به عرصه بیاورد./935/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات