۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۸۱۱۰۲
رییس موسسه روایت سیره شهدا:

کلید استجابت دعا، روضه خوانی برای امام حسین است

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این‌که کلید استجابت دعا، روضه خوانی برای امام حسین(ع) است، گفت: بایستی ارتباط خود با امام زمان(عج) را با روضه تقویت کرد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری رییس موسسه روایت سیره شهدا در سومین همایش "هیأت‌های فعال در اربعین" که امروز در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به دعوت امام زمان(عج) از فعالان عرصه هیأت و اربعین اظهار داشت: خداوند کارگردان ظهور است و بایستی به این جمله ایمان داشت.

رییس موسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که مهیا شدن اسباب ظهور، مقدمه معرفی حضرت بقیه الله(عج) به واسطه معارفه جد ایشان است، گفت: حضور بقیه الله(عج) در این مسیر نیز با نام امام حسین(ع) است.

وی عنوان کرد: با اذکار حمد، استغفار و صلوات به خود می فهمانیم که نمی توان حق اربعین را ادا کرد، بلکه حضرت صاحب‌الزمان(عج) است که این حق را ادا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این‌که کلید استجابت دعا، روضه خوانی برای امام حسین(ع) است، گفت: بایستی ارتباط خود با امام زمان(عج) را با روضه تقویت کرد.

رییس موسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر این‌که هدف ما در سال جاری فریاد بعثت انقلاب اسلامی در چهلمین سال انقلاب در حرکت اربعین خواهد بود، ابراز کرد: البته این جریان از سوی حضرت مهدی(عج) انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اصول تحقق این شعار قرآنی بیان کرد: توقف در سنت الهی بی معنی است و بدون هیچ توقفی به کار خود ادامه می‌دهد، یمن باید پیش از ظهور معرفی شود که عربستان بدبخت وظیفه معرفی یمن را برعهده گرفت، و اسراییل نیز وظیفه معرفی حزب‌الله به دنیا را برعهده گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر التزام شهدا به دو سنت الهی جهانی شدن و نصرت دین الهی بود، اظهار داشت: اربعین واسطه نصرت دین الهی است و به همین دلیل بایستی در این مسیر قرار گیریم، خداوند خواستار هدایت مردم است و شهدا نیز در این مسیر واسطه شدند و هرجا که دین الهی ابلاغ شود، شهدا در آن سهیم خواهند بود.

وی با بیان این‌که نخستین شرط تحقق آیه «تعاونوا علی البر و التقوی» امت سازی است، گفت: رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند که تجمیع همه مردم در جهت رفع مشکلات، سبب حل آن مشکلات خواهد شد.

رییس موسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی دیگر شکست نخواهد خورد بیان کرد: امروز عظمت ایران اسلامی، اقتدار نظام اسلامی و شکست ناپذیرایی انقلاب اسلامی سه کارکرد بزرگ آن است.

وی اضافه کرد: دومین شرط تحقق مطالبه رهبر انقلاب، تلاش و توکل است، باید توجه داشت که قدرت ابرقدرت‌ها در مقابل خدا از ذره هم کمتر است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: سومین عنصر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب را توسل به خدا، پیامبر و اهل بیت طاهرین(ع) بیان کرد و گفت: شرط‌های بعدی نیز پیمودن این مسیر و تعاون است./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات