۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۵۸۱۱۴۸
سخنران حرم رضوی مطرح کرد؛

طراحی بنی امیه برای تضعیف جایگاه ولایت اهل بیت

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: دستگاه بنی امیه طراحی روانی برای تبدیل مودت حضرت علی(ع) به نفرت و کینه داشتند.
حجت الاسلام مهدوی ارفع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدوی ارفع، سخنران حرم رضوی همزمان با فرا رسیدن شب 25 محرم الحرام و سالروز شهادت مظلومانه پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام زین‌العابدین(ع) در ویژه برنامه عزاداری و سوگواری که به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران عزادار در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: دستگاه بنی امیه طراحی روانی برای تبدیل مودت حضرت علی(ع) به نفرت و کینه داشتند.

وی با اشاره به این مطلب که همه کسانی که کربلا را به وجود آورند نسبت به حضرت علی(ع) بغض و نفرت داشتند، اظهار کرد: یکی از طراحی های بنی امیه برای تحقق این هدف، جعل حدیث بود که آنان حتی به اسم پیامبر (ص) حدیث می ساختند.

این سخنران حرم رضوی با تأکید بر این مطلب که تحریف پیامبر(ص) و استخدام مزدوران شاعر که در لعن حضرت علی بن ابیطالب (ع) سخن می گفتند از دیگر طراحی های روانی بنی امیه برای  ایجاد نفرت از ایشان بود، تصریح کرد: در این شرایط آنان بسیاری از صحابه پیامبراکرم(ص) را خریدند و حتی شأن نزول آیات را جابجا می کردند.

وی در ادامه با اشاره به مقایسه جوسازی های آن دوران که امویان می خواستند دشمنی و کینه با حضرت علی (ع) را افزایش دهند، گفت: در دوران معاصر نیز افرادی هستند که عمامه به سرها را می خرند و به آنها تلویزیون می دهند که عیله حقیقت کار کنند و این شدنی است.

حجت الاسلام مهدی ارفع با بیان اینکه آنان وقتی حکومت را گرفتند از طرفی می توانند محبت اهل بیت(ع) را به نفرت تبدیل کنند، بیان داشت: در این وضعیت برخی اصرار دارند که سیاست ربطی به دین ندارد و این درحالی است که پیامبر(ص) نخستین گامش در مدینه تشکیل حکومت بود.

وی ادامه داد: در واقع تفکر سکولاریسم و جدایی دین از سیاست حرف جدیدی نیست که عده ای با این شعار پز روشنفکری می دهند و این درحالی است که با این شعار می خواهند حکومت را بگیرند و این پرسش پیش می آید که بدون حکومت چطور می توان امنیت را برقرار کرد.

امام سجاد(ع) مظهر غیرت دینی هستند

دربخش اول ویژه برنامه شب شهادت امام سجاد(ع) که در حرم مطهر رضوی قبل از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت عاشورا و مدیحه سرایی مداحان و ذاکران عصمت و طهارت(ع) برگزار شد، حجت الاسلام حائری زاده، سخنران حرم رضوی به تبیین و تشریح سه گانه های غیرت با عناوین غیرت ملی و غیرت ناموسی و غیرت دینی پرداخت.

وی با اشاره به این مطلب که همین غیرت ها سبب می شود که مسلمان ها به کسی اجازه ندهند که به حریم قرآن و اهل بیت(ع) ورود پیدا کنند و نسبت به مبانی دینی بی احترامی و بی حرمتی صورت گیرد، تصریح کرد: در عین حال امام سجاد(ع) مظهر غیرت دینی است که در منبر اقدام به افشاگری جنایت های یزید کرد.  

گفتنی است، در این مراسم که به مناسبت شهادت مظلومانه پیامرسان نهضت عاشورا حضرت امام سجاد(ع) برگزار شد، ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) جعفر ملائکه و مهدي سلحشور به مرثیه خوانی و نوحهسرایی پرداختند و پس از سخنرانی نیز دعای کمیل با نوای مهدی سلحشور قرائت شد./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات