۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۸۱۱۶۵
کارشناس مسائل غرب آسیا:

عربستان خواهان قرار گرفتن به جای ایران در معادلات عراق است

سعیداوی با اشاره به اینکه عربستان با همه توان برای تفرقه افکنی در عراق تلاش می کند، گفت: عربستان به هر قیمتی خواهان جایگزینی به جای ایران در عراق است که در این امر آمریکایی ها و صهیونیست ها یاورش خواهند بود.
سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا

جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به انتخاب نخست وزیر و ريیس جمهور عراق اظهار داشت: این انتخاب ها نشان از گرایش به جبهه مقاومت دارد و چنین انتخابی نوید دهنده همراهی عملی با محور مقاومت است.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان داشت: علی رغم میل باطنی آمریکایی ها و سعودی ها اما همراهی دولت و ملت عراق با محور مقاومت روز به روز بیشتر شده و انتخاب دولت جدید گویای آن است.

سعیداوی ابراز داشت: در عراق هماهنگی و وحدت میان احزاب و قومیت ها و طوایف صورت خواهد گرفت و قطعا با چنین وحدتی بر مشکلات و معضلات گذشته و پیش رو فائق خواهند آمد.

وی با بیان اینکه انتخاب دولت جدید عراق امیدوارکننده است، افزود: دشمنی سعودی ها، آمریکایی ها و صهیونیست ها با عراق شدت خواهد گرفت؛ سعودی ها ناآرامی و ناامنی عراق را خواهان هستند تا گروه های معتدل عراقی پای کار نیامده و اتحاد گروه های شیعی و سنی حاصل نشود.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: عربستان با همه توان برای تفرقه افکنی در عراق تلاش می کند تا از این طریق خود را در قضایای عراق تعیین کننده تعریف کند حال آنکه جمهوری اسلامی به مراتب نقش تعیین کننده تری دارد.

سعیداوی با بیان اینکه عربستان نقش تعیین کننده ایران اسلامی را در عراق قبول ندارد، گفت: عربستان به هر قیمتی خواهان جایگزینی به جای ایران در عراق است که در این امر آمریکایی ها و صهیونیست ها یاورش خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: عادل عبدالمهدی و برهم صالح نسبت به محور مقاومت اعتدال داشته و آن را حلال مشکلات عراق از حیث امنیتی می دانند./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات