۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۸۱۱۶۸
آيت الله خاتمي تأکید کرد؛

رهبر انقلاب و بصیرت مردم، عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی

آیت الله خاتمی گفت: ۴۰ سال است دشمن در انتظار نابودي ايران است اما نه تنها به آروزي خود نرسيده بلكه ملت ايران با داشتن دو نعمت بزرگ رهبري مقتدر و بصيرت روز به روز بر عزت و اقتدار کشور افزوده شده است.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله سيد احمد خاتمي پيش از ظهر امروز در آيين سنتي مذهبي قاليشويان مشهد اردهال كاشان، گفت: تا زماني که سران استکبار خوي استکباري داشته باشند ما جهاد مقدس را که از افضل واجبات است ادامه خواهيم داد.

وي با تأكيد بر اينكه مبارزه با دشمن که جهاد است حرکت مقدسي است كه اين قداست زدودني نيست، افزود: برخي مبارزه با آمريكا و شيطان بزرگ را نفي مي كنند و اين مبارزه را بيهوده مي خوانند اما اين افراد بايد بدانند مبارزه با استكبار و آمريكا تا زمانيکه زنده باشيم مانند دو فريضه واجب نماز و روزه تداوم آن واجب است.

آيت الله خاتمي ادامه داد: مبارزه با آمريكا و اسرائيل را تا آخرين قطره خون خود و تا برملا كردن چهره واقعي استكبار جهاني و توطئه ها دسيسه‌هاي هاي آمريكا و اذناب آن ادامه خواهيم داد و اين مبارزه خستگي ناپذيري است كه در آن تسليم و يأس و نا اميدي جايگاهي ندارد.

وي، تحقير و خفت دشمن، عدم عقب نشيني در برابر دشمن، داشتن نعمت رهبري و ولايت و زنده نگه داشتن الگو‌هاي مقاومت را 10 راهکار مبارزه با دشمن و برگرفته از نهضت حسيني و عاشورا دانست و عنوان كرد: دشمنان نهضت كربلا و عاشورا تنها دشمنان ديروز نبودند بلکه اين دشمنان که دشمنان خدا هستند هميشه وجود داشته وخواهند داشت.

به گفته وي، امروز رييس‌ جمهور آمريکا و دولت جنايتکار آل سعود که مردم بي گناه يمن را مظلومانه به خاک و خون مي کشند يزيد زمان و ابن زيادهاي دوران ما هستند.

امام جمعه موقت تهران پيام اجتماع عزادران امامزاده سلطانعلي ابن باقر(ع) را تداوم مقابله با دشمنان اسلام و كربلا و عاشورا و ولايت مداري دانست و اظهار داشت: امروز ما با دشمنان کينه توزي رو به رو هستيم که ۴۰ سال است تلاش مي کنند ما را از مبارزه با آنها نااميد کنند.

آيت الله خاتمي گفت: امروز ايران اسلامي در شرايطي قرار دارد كه مصمم تر از گذشته و با اقتدارتر از گذشته به جهانيان و آمريكا اعلام مي كنيم هيچ زماني و در هيچ شرايطي شعار مرگ بر آمريکا و مبارزه با استکبار را ترک نخواهيم کرد.

وي افزود: ۴۰ سال است دشمن در انتظار نابودي جمهوري اسلامي ايران است اما نه تنها هيچگاه به آروزي خود نرسيده است بلكه ملت ايران با داشتن دو نعمت بزرگ رهبري مقتدر و بصيرت روز به روز بر عزت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران افزوده شده است.  

به گفته وي در بيان وفاداري مردم به اهل بيت(ع) و ائمه معصومين همين بس که امسال در شرايط بد اقتصادي و کمبودها و تنگناهاي مالي مردم در ماه محرم حسيني اگر اطعام را بيشتر نکردند ذره اي از توزيع اطعام و نذورات آنها کمتر نشد.

آيت الله خاتمي با محکوميت اقدام تروريستي ضد انقلاب در اهواز گفت: اگر آنها با فشنگ در اهواز جنايت آفريدند رزمندگان ما با موشک نقطه زن جواب آنها را دادند و مقر داعش را تنها در فاصله ۳ مايلي از مقر آمریکایی ها هدف قرار داديم.

وي افزود: دشمن از طريق شبکه هاي ماهواره اي پيوسته بدنبال تزريق و پمپاژ ياس و نا اميدي براي ملت ايران است اما به کوري چشم دشمنان، نظام جمهوري اسلامي ايران نه تنها در شيب سقوط و نزولي نيست بلکه با نشاط و مقتدرانه در حال صعود و پيروزي است.

لازم به ذكر است، امامزاده سلطانعلي بن امام محمد باقر(ع) در قرن دوم هجري قمري بنا به دعوت مردم ولايتمدار كاشان و فين و به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر(ع) براي ترويج و تعليم شريعت مقدس اسلام عازم كاشان شد و بعد از برگزاري اولين نماز جمعه در مشهد جامع كاشان و سه سال ارشاد و هدايت مردم درمنطقه اردهال كاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملك مروان شد و پس از يك جنگ نا برابر بطور ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسين(ع) دركربلاي ايران، مشهد اردهال كاشان به شهادت رسيد.

شايان ذكر است، مراسم سنتي مذهبي قاليشويان فين كاشان كه تكرار نمادين مراسم تشييع پيكر امامزاده سلطانعلي توسط مردم فين كاشان در يك‌هزار و 316 سال قبل است، تنها مراسم مذهبي است كه تاريخ برگزاري آن به صورت شمسي محاسبه مي‌شود.

 مشهد اردهال در 45 كيلومتري جنوب غربي كاشان واقع شده است./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات