۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۸۱۲۶۴
شبانی خبرداد؛

آمادگی انجمن فقه و حقوق حوزه برای برگزاری کرسی های نظریه پردازی

مسؤول روابط عمومی انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه از آمادگی این انجمن جهت برگزاری کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره ویژه علاقه مندان و پژوهشگران حوزه فقه و حقوق اسلامی خبرداد.
انجمن فقه و حقوق

معصوم شبانی مسؤول روابط عمومی انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت بحث نظریه پردازی و بحث های جدید در موضوعات مختلف فقهی و حقوقی‌ از آمادگی این انجمن برای برگزاری کرسی های نظری پردازی خبرداد.

وی با بیان این که انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی حوزه به ریاست  حضرت آیت الله علیدوست و علمای حوزوی و دانشگاهی تا کنون فعالیت های زیادی داشته است، گفت: هدف از راه اندازی این انجمن اولا توسعه و تعمیق مباحث تخصصی فقه و حقوق اسلامی و ثانیا تقویت و گسترش نظریه‌پردازی، پرسش‌گری، آزاداندیشی، نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی بوده و تلاش های گسترده ای برای بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تخصصی موجود داشته است.

مسؤول روابط عمومی انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه ادامه داد: انجمن به منظور دستیابی به اهداف مذكور وظایف و اختیارات زیر را بر عهده دارد که از جمله آن ها ارائه برنامه‌های راهبردی، نیازسنجی علمی در زمینه فقه و حقوق اسلامی، تشكیل نشست‌ها و همایش‌های علمی و تجلیل از پژوهشگران و استادان و برگزاری نقد کتاب، برگزاری کرسی های نظریه پردازی و نوآوری از جمله فعالیت های انجمن بوده است.

وی در ادامه با بیان این که انجمن های علمی حوزه همواره پیشگام در عرصه نوآوری در موضوعات مختلف بوده اند، عنوان کرد: انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه نیز آمادگی دارد تا به افرادی که خواهان برگزاری کرسی های نظریه پردازی، نقد و نوآوری و علمی ترویجی می باشد، همکاری کند.

شبانی اضافه کرد: در حقیقت این طرح ویژه اساتید و اعضای محترم انجمن است که به صورت مستمر در جلسات شرکت دارند ولی اگرطلبه ای و دانش پژوهی طرح‌نامه قوی در موضوعات فقهی و حقوقی داشته باشد جهت برگزاری کرسی نظریه پردازی مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به شیوه ثبت نام در این طرح خاطرنشان کرد: اعضای محترم و علاقه مندان و طلاب پژوهشگر می توانند بعد از تکمیل فرم های مربوطه، موضوعاتی از حوزه فقه و حقوق اسلامی را انتخاب و به هیت مدیره انجمن ارسال کنند، تا اقدامات لازم بعدی در زمینه ارسال به مراجع مربوطه و پیگیری آن صورت بگیرد.

مسؤول روابط عمومی انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه در ادامه تصریح کرد: البته لازم به ذکر است که علاقه مندان محترم باید در خصوص موضوع مورد انتخاب خود برای برگزاری کرسیه نظریه پردازی، مقاله ای علمی یا کتاب منتشر شده داشته باشد تا انجمن بتواند برای داوری و انتخاب استاد ناقد و داوران  کرسی اقدامات لازم را انجام بدهد.

وی در پایان بیان داشت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه به آدرس خیابان جمهوری کوچه شماره 2، ساختمان انجمن های علمی حوزه ، طبقه 2 ، انجمن فقه و حقوق اسلامی مراجعه و یا با شماره تلفن های 02532905765 و 09359839228 تماس حاصل کنند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات