۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۸۱۲۹۱
برای اطلاع از جنایات علیه مسلمانان؛

اتحادیه اروپا گروه حقیقت یاب به میانمار اعزام می کند

اتحادیه اروپا اعلام کرد یک گروه حقیقت یاب را برای بررسی بحران کشتار و سرکوب مسلمانان روهینگیایی به میانمار اعزام می کند.
میانمار روهینگیا

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه اروپا اعلام کرد یک گروه حقیقت یاب شامل بازرسان ویژه این اتحادیه را برای بررسی بحران کشتار و سرکوب روهینگیایی ها توسط ارتش و نظامیان در ایالت راخین میانمار اعزام می کند تا بر اساس نتایج گزارش آنها تصمیم نهایی در مورد تحریم تجاری میانمار را اعلام کند.

این اتحادیه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد این اتحادیه درحال بررسی تحریم تجاری کشورهایی مانند کامبوج و میانمار است که در جنوب شرق آسیا حقوق بشر را نقض کرده و علیه مردم خود به کشتارجمعی دست زده اند.

بر اساس گزارشی که سازمان ملل در ماه آگوست درباره خشونت های صورت گرفته علیه مسلمانان روهینگیا منتشر کرد، ارتش میانمار متهم به داشتن «اهداف نسل کشی» در کشتار مسلمانان شده است. خشونت هایی که فقط در یک سال گذشته موجب مهاجرت ۷۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی به بنگلادش شده است.

در آگوست سال گذشته ارتش میانمار به بهانه مقابله با گروه های افراطی حملات هدفمند خود را علیه اقلیت روهینگیا آغاز کرد که این حملات موجب کشته شدن بیش از 60 هزار مسلمان روهینگیایی و مهاجرت صدها هزار نفر از آنها به بنگلادش شد.

در همین رابطه چندی قبل «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه نشست سران کشورهای «آ سه آن» در فیلیپین، طی دیدار با «آنگ سان سوچی» رئیس حزب حاکم میانمار خواستار بازگشت اقلیت مسلمان روهینگیا به کشورشان شد.

اقلیت روهینگیا مردمی مسلمان و هند و آریایی هستند که در ایالت راخین در غرب میانمار زندگی می‌کنند. سازمان ملل متحد و همچنین اغلب رسانه‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری، مردم روهینگیا را جزء تحت ستم‌ترین اقلیت‌ها در جهان توصیف می‌کنند./۸۴۷/ب۱۰۲/ع

منبع: مهر

ارسال نظرات