۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۳
کد خبر: ۵۸۱۳۸۵
حجت الاسلام رسایی:

پذیرش معاهدات غربی از مشکلات کشور نمی کاهد

نماینده سابق مجلس مسیر FATF را همسوی مسیر برجام دانست و گفت: این درست نیست که برخی القا کنند حل همه مشکلات کشور منوط به تصویب لوایح FATF است و اگر معاهدات غربی وجود داشته باشد دیگر مشکلی در جامعه وجود نخواهد داشت.
حجت الاسلام رسایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی شنبه شب در گردهمایی تبیینی و مطالبه گرانه"خود تحریمی ممنوع" که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به این که بسیاری از کسانی که موافق برجام و FATF هستند، متن معاهدات را مطالعه نکرده اند، گفت: برخی تفکرشان تغییر پیدا کرده و دیگر کاملاً نسبت به متون غربی خودباخته شده اند.

وی با تأکید بر این که معاهدات غربی سبب برداشته شدن تحریم ها نخواهد شد، اظهار داشت: ادعای برخی مبنی بر برداشته شدن تحریم ها پس از تصویب FATF درست نیست، چون پیش از این در برجام بدعهدی غربی ها به ما ثابت شده است.

حجت الاسلام رسایی با بیان این که تجمع های تبیینی و مطالبه گرانه تأثیر بسزایی در سرنوشت کشور دارد، ابراز داشت: امروز همه مردم می دانند که دیگر نمی توان به غربی ها اعتماد کرد و همچنین نمی توان مشکلات جامعه را منوط به گرایش به معاهدات نامشخصی همچون FATF دانست.

استاد حوزه با اشاره به این که برای ارزیابی افراد باید رفتارشان را در بزنگاه ها بسنجیم، بیان کرد: نمایندگان مجلس و رییس مجلس باید پاسخگوی مردم باشند و توقعی که ما از آن ها داریم این است که عملکرد درستی در زمینه تصمیم گیری ها و قانون گذاری ها داشته باشند؛ در هر دوره ای از مجلس چند پیچ تاریخی بیشتر وجود ندارد و ما برای ارزیابی آن دوره از مجلس باید به عملکردشان در این بزنگاه ها دقت کنیم.

وی مطرح کرد: مردم باید به نمایندگانی که انتخاب می کنند نمره دهند و این نمره را در رأی دادن های بعدی لحاظ کنند؛ برخی افراد در مجلس اصلاً شایستگی ندارند، زیرا تصمیم گیری هایی همچون برجام را که باید سال ها بر آن بحث شود را در 20 دقیقه تصویب می کنند؛ هم اکنون هم برخی زمزمه ها به گوش می رسد که اگر کارها خوب پیش برود، FATF را نیز در کمتر از 20 دقیقه تصویب خواهیم کرد.

حجت الاسلام رسایی مسیر FATF را همسوی مسیر برجام دانست و اضافه کرد: این درست نیست که برخی القا کنند حل همه مشکلات کشور منوط به تصویب لوایح FATF است و اگر معاهدات غربی وجود داشته باشد دیگر مشکلی در جامعه وجود نخواهد داشت؛ تا همین حالا متن FATF محرمانه است و چیزی که آقای طیب نیا پذیرفته است به صورت رسمی علنی نشده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان در مجلس صرف همین که برخی به کذب آن ها بگویند رهبری موافق فلان قضیه است، به آن رأی مثبت می دهند؛ نمایندگان باید دایره مطالعات خود را افزایش داده و از مواضع رهبر مظم انقلاب آگاه باشند و تنها به دنبال رفع تکلیف نباشند.

وی با بیان این که برخی مسؤولان سخنان رهبری را تحریف می کنند، اضافه کرد: مواضع علنی و خصوصی رهبر معظم انقلاب هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و این که برخی می گویند ما کارهای خود را با مواضع علنی رهبری تنظیم می کنیم به دنبال عوام فریبی هستند؛ خلاف مروت و عقل است که رهبری در مجالس خصوصی و علنی دوگونه نظر داشته باشند، افزون بر این خودشان نیز بارها تصریح کرده اند که در مجالس خصوصی و علنی موضعی یکسان داشته و تنها یک رویه را از مسؤولان خواستار می شوند.

حجت الاسلام رسایی تأکید کرد: بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، مجلس شورای اسلامی باید از قوانین بومی در زمینه مبارزه با تأمین مالی تروریسم تبعیت کند و به معاهدات غربی اعتماد نکند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات