۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۸۱۵۰۹
تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری؛

عیب واقعی ،خیانت سیاسی

اجتماع بزرگ بسیجیان در سراسر کشور و حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی درجمع این اجتماع در ورزشگاه آزادی، یادآور حضور جوانان نسل اول انقلاب برای رفتن به جبهه های جنگ در دهه ۶۰ بود و بار دیگر نیروی مقاومت بسیج را حیاتی دوباره بخشید.
حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در همایش ده‌ها هزارنفری «خدمت بسیجیان» در ورزشگاه آزادی

به گزارش خبرگزاری رسا، عیب واقعی این است که جوان کشور گمان کند راه‌حلی وجود ندارد جز پناه بردن به دشمن. اینکه طبق میل دشمن، ترویج کنیم که راهی جز پناه بردن به دشمن نداریم، این بزرگترین خیانت به ملت ایران است. (مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان جهادگر 12/7/97 )

اجتماع بزرگ بسیجیان جهاد گرجوان نسل سوم و جهارم در تهران و سراسر کشور و حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی درجمع این اجتماع در ورزشگاه آزادی، یادآور حضور جوانان نسل اول انقلاب برای رفتن به جبهه های جنگ با صدامیان و غرب و شرق ومرتجعین عرب در دهه 60 بود  و بار دیگر نیروی مقاومت بسیج را حیاتی دوباره بخشید.

بسیجی که امام خمینی (ره) فرمان سازماندهی 20 میلیونی آن‌را داد و امام خامنه ای آن‌را شجره طیبه انقلاب خواندولی مدتی است عوامل غیر انقلابی حضورش را کمرنگ خواسته اند و ظرفیتش را نادیده می‌گیرند . الا رهبری که ظرفیت آنها را می‌شناسد و در محرومیت زدایی از کشور بکار گرفته است .

بسیجیان نسل اول با هجومشان به جبهه ها حماسه پیروزی آفریدند و امروز بسیجیان نسل سوم و چهارم باید با هجومشان به دوجبهه اقتصادی و سیاسی دشمن ، باز هم پیروزی بیافرینند و ترسو های عافیت طلب ومنفعل در جبهه داخلی را از ذلت پذیری و یاس نجات دهند .

خدمت یا خیانت؟

موضوع مذاکره مجدد با آمریکا از جمله مباحث داغ این روزهای عرصه سیاست داخلی ایران است. به خصوص بعد از سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل ،بوق مذاکره با امریکا دوباره دمیده شد و جریاناتی پیگیر این موضوع شدند. به طور مثال بعد از آنکه روحانی طی سخنرانی خود درسازمان ملل گفت: « برای گفت‌و‌گو نیازی به گرفتن عکس‌های دونفره نیست، می‌توان در همین جا و در این مجمع عمومی، سخنِ یکدیگر را شنید. من گفت‌و‌گو را از همین جا آغاز می‌کنم.»با همین جمله بود که طرح مذاکره در روزنامه های اصلاح طلب شروع شد و با تیترهایی چون، «به میز مذاکره بازگردید»،درهمشهری و «مذاکره از نقطه اکنون»در آرمان, «من گفت و گو را از همین جا شروع می کنم»،در روزنامه ایران «آمریکا به میز مذاکره ای که بر هم زده بازگردد»،

همه این تیترها برای روزنامه های اصلاح طلب و یا حامی دولت بود. چنین مواضعی که برگرفته از سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل است نشان می دهد بحث مذاکره مثل آتش زیر خاکستر است که در بزنگاه هایی خود را نشان می دهد.

نامه یک‌صد نفر از فعالان سیاسی اصلاح طلب در اواخر خردادماه امسال و درخواست مذاکره با آمریکا و ترامپ با امضای افرادی مانند: غلامحسین كرباسچی، احمد منتظری، ابوالفضل بازرگان، جلال جلالی‌زاده، جمیله كدیور، صدیقه وسمقی، حسن فرشتیان، رضا علیجانی، حسین كروبی، عیسی سحرخیز، حسن امینی، محمدصادق جوادی‌حصار، علی كشتگر، ویدا فرهودی، حمید آصفی و بهروز خلیق موضع دبیرکل حزب غیر قانونی نهضت آزادی وعضو شورای اصلاحات : (ارزانی می‌خواهید، با آمریکا مذاکره کنید!)

موضع تاج زاده عنصر اصلاح طلب تندرو : در گفتگو با روزنامه اعتماد درباره نامه اخیر برخی اصلاح طلبان: با یك دیپلماسی تهاجمی ترامپ را در یك دوراهی قرار دهیم با این راهبرد كه اگر ترامپ حاضر باشد همان روشی را كه در كره شمالی دنبال كرد، درباره ایران نیز پی بگیرد، جمهوری اسلامی نیز حاضر به مذاكره دو جانبه مستقیم و استراتژیك با امریكا است!

رهبر معظم انقلاب اسلامی درپاسخ به این مواضع و نامه در دیدار مردمی بیست و دوم مرداد ماه امسال تأکید کردند: «با آمریکایی‌ها به علت وجود استدلال‌های دقیق، تجربه‌ گذشته و ضررهای فراوان مذاکره با یک رژیم متقلب و زورگو مذاکره نمی‌کنیم و در پرتو وحدت و همدلی مردم و مسئولان، این مرحله را به‌خوبی پشت‌سر خواهیم گذاشت.» و آقای روحانی در مجلس وجلسه سوال نمایندگان از وی گفت: «مذاکره مجدد درباره برجام حرف خنده‌داری است.» وی همچنین در ادامه سخنان خود آورده است: «مگر کشورها دیوانه‌اند با آمریکا مذاکره کنند.»

تمایل مجدد دولت به مذاکره چرا ؟

مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت در 7 شهریور با صراحت فرمودند: «نتیجه‌ مذاکره با مسئولان قبلی آمریکا که حداقل ظاهرساز بودند این‌گونه شد، حالا با مسئولان وقیح و هتاک فعلی که شمشیر را برای ایرانی‌ها از رو بسته‌اند چه مذاکره‌ای داریم؟ بنابراین مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکایی‌ها صورت نخواهد گرفت.»

چرا باز رئیس جمهور بعد از چند ماه چرخش 180 درجه ای دارد و خواستار مذاکره با آمریکا می شود؟و می گوید: برای گفت‌و‌گو نیازی به گرفتن عکس‌های دونفره نیست، می‌توان در همین جا و در این مجمع عمومی، سخنِ یکدیگر را شنید. من گفت‌و‌گو را از همین جا آغاز می‌کنم.

در کنار طرح چنین سخنانی باید به فرد دیگری که نقش تعیین کننده ای در مذاکرات برجام داشته  یعنی محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان بعد از آنکه اعتراف کرد بعد ازبرجام ما حتی نمی توانیم یک حساب بانکی در انگلیس داشته باشیم اظهار نظر جالبی داشته است. وی در گفت‌وگو با نشریه نیویورکر در پاسخ به سوالی درباره‌ آینده روابط میان تهران و واشنگتن دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا گفت: «ما در دنیای احتمالات زندگی می‌کنیم بنابراین هیچ چیز غیرممکن نیست اما باید ببینیم چه می‌شود.»

با این اوصاف  به نظر می رسد که هنوزپنجره مذاکره برای مقامات دولت ایران باز است. به طوری که می توان در صحبت های آنها تمایل به مذاکره با آمریکا را پیدا کرد و پی برد نگاه به خارج هنوز در تفکر دولتی ها متاسفانه موج می زند.

القای بن بست

برای بازگشت دوباره به مذاکره و توجیه و تئوری سازی برای آن چند پروژه را اجرا کردند :

1- طرح برگزاری رفراندوم برای مذاکره

2- افزایش فشار اقتصادی به مردم ومرتبط کردن آن به امتناع از مذاکره

3- القای به بن بست رسیدن راه حل های اقتصادی جز مذاکره و رابطه با آمریکا

4- معطل کردن اروپائی ها در اجرای تعهدات برجام برای اثبات بن بست، بدون آمریکا

اینک بار دیگر رهبر معظم انقلاب با صراحت و قاطعیت در جمع بسیجیان فرمودند:

عیب واقعی این است که جوان کشور گمان کند راه‌حلی وجود ندارد جز پناه بردن به دشمن. بعضی سعی می‌کنند این را به جوانان ما القا کنند. دشمن این را می‌خواهد. دشمن می‌خواهد ملت ایران را به این نتیجه برساند که بن‌بست است، راه‌حلی وجود ندارد مگر زانو زدن و تسلیم شدن در مقابل آمریکا. من صریحاً اعلام می‌کنم کسانی که در داخل کشور، این فکر را که مطلوب و محبوب دشمن است ترویج می‌کنند، این‌ها خیانت می‌کنند. این خیانت به کشور است. اینکه بر طبق میل دشمن، ترویج کنیم که راهی جز پناه بردن به دشمن نداریم، این بزرگ ترین خیانت به ملت ایران است. این اتفاق نمی‌افتد. من به حول و قوه‌ی الهی و به کمک شما، تا جان و توان در بدن دارم نخواهم گذاشت این اتفاق در کشور بیفتد.»12/7/97

این سخنان اتمام حجت نهائی رهبری به مسئولان و جریانهای سیاسی و عناصر خائن به کشور است که توجه داشته باشند سیاست نظام در رابطه با آمریکا مشخص و تنها راه حفظ عزت و استقلال ملت ایران است و هرنوع انفعال و تمایل به ارتباط و مذاکره با قلدران وقیح و عهد شکن آمریکا خیانت به ملت تلقی شده و کیفر خیانت آنها داده خواهد شد ./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات