۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۸۱۵۸۹
مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین قم خبر داد؛

استقرار بیش از ۳ هزار مبلغ در موکب های اربعین

حجت الاسلام عسکری با اعلام خبر استقرار ۳ هزار مبلغ در موکب های اربعین، گفت: برای نخستین بار نیز از سوی کمیته فرهنگی واحد خواهران در موکب ها مبلغه نیز مستقر می شود.
حجت الاسلام عسکری مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عسکری امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی در زمینه فعالیت های کمیته فرهنگی ستاد اربعین، گفت: کمیته فرهنگی اربعین زیر نظر ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور تشکیل شده است.

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین قم ادامه داد: از آنجا که وظیفه این کمیته فرهنگی است و اعضای آن باید دارای سابقه فرهنگی باشند مسؤولیت تشکیل آن به بعثه رهبری با ریاست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر سپرده شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگی ستاد اربعین دارای سی کمیته در سراسر کشور است و سیاست های کلی این کمیته فرهنگی نیز در ستاد مرکزی اربعین واقع در تهران انجام می شود که برنامه ریزی های اربعین سال جاری انجام شده و تمام کمیته ها فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: براساس برنامه ریزی ها و سیاست های کمیته مرکزی، متصدی مسائل فرهنگی داخل کشور حجت الاسلام احمدی و در داخل کشور عراق اباذری رایزن فرهنگی ایران در سفارت عراق است.

وی با بیان این که تمام زیرساخت های پیاده روی اربعین آماده است، اظهار کرد: بیش از دو هزار موکب از داخل کشور تا مرز و از مرز تا کربلا همچنین مبادی ورودی سامرا مستقر هستند.

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین قم با اشاره به فعالیت های موکب ها گفت: موکب ها افزون بر فعالیت های خدماتی که انجام می دهند دارای پیوست فرهنگی نیز هستند که این وظیفه بر عهده کمیته فرهنگی ستاد اربعین است.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت های کمیته فرهنگی می توان به اعزام مبلغ اشاره کرد که در سال جاری بیش از سه هزار مبلغ در موکب ها مستقر هستند و برگزاری نماز جماعت، برگزاری حلقه های قرآنی و معرفتی و اجرای امورات فرهنگی از جمله وظایف آنها است.

حجت الاسلام عسکری افزود: در سال جاری برای نخستین بار نیز از سوی واحد کمیته فرهنگی خواهران مبلغانی مشخص شده اند که در موکب ها مستقر می شوند؛ البته برخی روحانیان در اصل موکب مشارکت دارند و برخی نیز مبلغ هستند.

وی خاطرنشان کرد: از سخنرانان مشهور کشوری برای شرکت در پیاده روی اربعین دعوت شده و برنامه ریزی های لازم نیز انجام شده تا این سخنرانان هر سه روز یک بار در موکب های بزرگ همانند حضرت معصومه(س) مستقر شوند.

حجت الاسلام عسکری با تأکید بر این که پیاده روی اربعین سال جاری از حساسیت ویژه ای برخوردار است، افزود: در سال جاری دشمنان برای نابودی این حرکت ائتلاف کرده اند که به آن ائتلاف عبری، عربی گفته می شود زیرا سعودی ها، اسرائیل، انگلیس و آمریکا تمام توان خود را به کار گرفته اند تا این حرکت را متوقف کنند بنابراین به مردم توصیه می شود مراقب باشند در میدانی که دشمن ایجاد کرده است بازی نکنند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان پیاده روی اربعین به قانون کشور عراق احترام گذارند و توجه داشته باشند گرچه موکب هایی در عراق داریم اما میهمان هستیم و همچنین تلاش کنند در راستای مرجعیت عراق قدم بردارند و تبلیغ شخص خاصی انجام نشود؛ رهبر معظم انقلاب و حضرت آیت الله سیستانی نیز سفارش کرده اند که حتی عکس های ما نیز در مسیر نصب نشود./1324/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات