۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۸۱۶۹۹
وبگاه یمنی:‌

مرگ در میان کودکان یمنی با سرعتی هولناک در گسترش است

یک وبگاه یمنی با انتقاد شدید از عربستان نوشت، شاه سعودی چطور می‌تواند بر جنایات خود در نابودی همه زیرساخت های یمن و گرسنگی و کشتار بیش از پانصد هزار کودک یمنی سرپوش گذارد؟
کشته شدن کودکان یمنی در بمباران ائتلاف سعودی

به گزارش خبرگزاری رسا، وبگاه یمنی  «وکالة الصحافة الیمنیة» در گزارشی با این عنوان که «گرسنگی در یمن بیداد می‌کند و دنیا با سکوت خود گورکن یمنی‌ها شده است» به موضوع تشدید بحران گرسنگی در یمن در سایه بی تفاوتی جامعه بین المللی پرداخت.

در این گزارش آمده است: روزانه صدها کودک یمنی به دلیل بیماری و سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند و ائتلاف سعودی نقابی از دین بر چهره خود زده تا بر جنایات غیرانسانی که آشکارا علیه یک ملت مرتکب می شود سرپوش گذارد. «در حالی که کودکان بی گناه یمنی بر اثر گرسنگی جان می‌دهند هنوز کسانی هستند که به شیوخ ائتلاف دل بسته و منتقدان آنها را سرکوب می‌کنند».

امروز خبر از وجود ده‌ها مورد کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان الجوف رسید، تقریبا یک هفته پیش هم استان الضالع منبع اخبار مربوط به سوء تغذیه کودکان بود و به دنبال آن استان‌های حجه در شمال و أبین در جنوب یمن هم با همین فاجعه انسانی روبرو شدند.

«صحنه‌های کودکان مبتلا به گرسنگی در سراسر یمن تمام نمی شود کودکانی که چیزی جز هوا برای خوردن ندارند البته که به باور بسیاری جنگ ائتلاف قبل از تحریم غذا ودارو هوای نفس کشیدن را از یمنی ها گرفته است».

آمارهای دو سال پیش سازمان ملل حکایت از این داشت که هر ده دقیقه یک کودک یمنی به دلیل بیماری یا کمبود غذا می‌میرد، به گفته این نهاد بین المللی مرگ این کودکان به علل و نواقصی قابل جبران اتفاق می افتاد چون این علل ساخته دست بشر است.

گزارش‌های وزارت بهداشت در صنعا حاکی از مرگ پانصد هزار کودک از زمان آغاز حمله ائتلاف تا اواخر ژوئیه گذشته است به گفته کارشناسان بین المللی این آمار در این مدت زمان بالاترین آمار در سطح جهانی شمرده می‌شود.

با این وجود برخی معتقدند آمار قربانیان غیرنظامی از جمله کودکان بسیار بیشتر از آمار اعلام شده آن است چون ساز و کارهای دقیقی درباره آمار شمار قربانیان سوء تغذیه وجود ندارد و امکان اطلاع از همه علل مرگ آنها وجود ندارد اما توصیه می شود که مقامات محلی و بهداشتی و سازمان های حاضر در یمن با ثبت علل فوت این کودکان آمار واقعی از قربانیان گرسنگی در یمن اعلام کنند.

ظرف سه سال گذشته نهادهای بین المللی اعلام کردند قریب به 10 میلیون نفر در یمن اگر اولین وعده غذایی خود را به دست آورند در تامین وعده غذایی بعدی خود  ناتوان هستند و هجده میلیون یمنی هم به کمک های فوری نیاز دارند.

بنابراین در کشور یمن مرگ با سرعتی هولناک و فراتر از حد انتظار در حال گسترش است و گور هزاران نفر دیگر هم از همین حالا کنده شده است.

این درحالی است که ائتلاف سعودی افتخار می‌کند کمک های انسانی به یمن می‌دهد و بوق‌های رسانه ای آنها می‌خواهند این قضیه را به فراموشی سپارند که این ائتلاف است که فاجعه گرسنگی را در یمن خلق کرد.

علی رغم فقدان بیانیه‌های صریح بین المللی درباره فاجعه ای که ائتلاف علیه ملت یمن مرتکب می‌شود اما این نشانه بی اطلاعی دنیا از این فجایع نیست، دیوید بیسلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در نیمه های ماه مه 2017 از عربستان خواست مسؤولیت صد در صدی بحران انسانی در یمن را بپذیرد یا جنگ در یمن را متوقف کند چون جنگ عربستان علیه یمن موجب بروز این فاجعه انسانی شده است، بیسلی عربستان را به ممانعت از رسیدن کمک‌های انسانی به یمن هم متهم کرد.

امروز ائتلاف سعودی از طریق سفارش به دولت نامشروع یمن برای اتخاذ تدابیری که ضربه به ارزش پول ملی این کشور است و اقتصاد آن را نابود می‌کند عملا جنگ گرسنه نگاه داشتن ملت یمن را شدت بخشیده است.

و الان در اوج تراژدی، ائتلاف با ماسک دینی، سلفی‌گری، اخوانی، پولی بازگشته تا خبر از هدیه‌ای مالی به ارزش 200 میلیون دلار بدهد، انتظارشان هم این است که مزدوران خم شوند و دست «اعلی حضرت» را ببوسند و او هم دستش را عقب بکشد همانطور که جزئیات یک جنایت همینطور است./۸۴۷/ب۱۰۲/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات