۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۸۱۷۴۱
آیت‌الله ری‌شهری:

تقسیم روزی براساس حکمت الهی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تقسیم روزی براساس حکمت الهی است، گفت: گاهی خداوند انسان را از نعمتی محروم می‌کند تا انسان به واسطه آن نعمت طغیان‌گر نشود.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه در حوزه علمیه همین آستان مقدس، گفت: صاحب المنار درباره حمد و ستایش خداوند متعال می‌گوید: در مفهوم حمد رسیدن اثر کمال محمود به دیگری نهفته است؛ با توجه به مفاهیمی که در احادیث و آیات قرآن کریم بیان شده می‌توان گفت این سخن صحیح نیست.

وی افزود: زیرا کسی می‌تواند هم محمود و قابل ستایش باشد و هم اثر کمالش به دیگری نرسد.

آیت‌الله ری‌شهری با استناد به کلام امام صادق(ع) بیان داشت: حضرت از خداوند متعال درخواست می‌کنند و می‌فرمایند: بارالها؛ اگر مرا به بهشت ببری محمود هستی و اگر جهنم ببری باز هم قابل ستایش هستی، ای کسی که در همه صفات و خصائص سزاوار ستایش هستی، هر کاری که بخواهی با من انجام دهی قابل حمد و ستایش هستی؛ معنای واقعی حمد و ستایش در کلام امام معصوم مشخص می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که چرا زمانی که خداوند انسان را به دوزخ می‌برد باز حضرت حق سزاوار حمد و ستایش است؟ پاسخ داد: هر کاری که خداوند انجام دهد از روی حکمت است و چون خداوند دانا و حکیم است و کار عبس و بیهوده انجام نمی‌دهد بنابراین همه افعال الهی سزاوار حمد و ستایش است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه خداوند از روی حکمت به بندگان نعمت عطا و یا از نعمتی محروم می‌کند خاطرنشان کرد: گاهی خداوند انسان را از نعمتی محروم می‌کند تا انسان به واسطه آن نعمت طغیان‌گر نشود بنابراین تقسیم روزی براساس حکمت الهی صورت می‌پذیرد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات