۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۸۱۷۶۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

جرأت یافتن بر گناه عامل اصلی جهنمی شدن انسان است

استاد حوزه علمیه جرات یافتن بر گناه را عامل جهنمی شدن انسان دانست و گفت: کسانی که دانسته و با جرات به صورت پیوسته به انجام گناه مداومت دارند منکران خداوند و حقایق عالم هستند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه هدایت با بیان اینکه محبوبان الهی توفیق چشم پوشی از محرمات را پیدا می‌کنند گفت: نکات مهمی در قرآن کریم درباره محرمات آمده که این نکات حقیقت، ذات و ماهیت محرمات را بیان می‌کند.

وی افزود: برخی از این نکات بسیار سنگین است و اگر اتفاق بیفتد انسان را در دنیا و آخرت به مخاطره می‌افکند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: گاهی انسان از روی غفلت و جهل مرتکب گناهی می‌شود اما قصد مخالفت و مبارزه با دستورات الهی را ندارد و به قول علمای شیعه اهل جرات و قد علم کردن در برابر خداوند نیست؛ آن گناه برای او ثبت نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عمده سنگینی گناه مربوط به همین جرات و کبر در برابر خداوند است، اظهار داشت: گاهی انسان به خطا گناه می‌کند و اهل مداومت بر انجام گناه نیست؛ چنین شخصی به آمرزش خداوند نزدیک‌تر است برای همین هنگامی که از انجام گناه پشیمان می‌شود و با جبران آن گناه از معصیت خود توبه می‌کند خداوند گناه او را نیز می‌بخشد.

وی افزود: براساس روایات ائمه اطهار(ع) پشیمان شدن از انجام گناه، ادای حق الناس و ترک گناه در محضر خداوند توبه محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اظهار داشت: گاهی انسان گناهی انجام می‌دهد که آن گناه بین خود و خداوند است مانند نماز نخواندن که انسان با خواندن نمازهای قضا شده می‌تواند آن گناه را جبران کند اما اگر کسی تصمیم بگیرد نمازهای قضا شده را اقامه کند ولی مرگ به او امان ندهد که نمازش را قضا کند خداوند به خاطر آن نیتش گناهان او را می‌بخشد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: کسی که در برابر خداوند تکبر می‌ورزد و در برابر حلال و حرام الهی کینه توزی می‌کند و به انجام گناه عادت دارد خداوند درباره او می‌فرماید: فرجام چنین فردی جهنم است.

وی در پایان گفت: کسانی که دانسته و با جرات تمام به صورت پیوسته به انجام گناه مداومت دارند منکران خداوند و حقایق عالم هستند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات