۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۸۱۸۵۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

فهم عمیق دین ریشه همه عبادت ها است

نماینده ولی فقیه در لرستان فهم دین، فهماندن دین و دفاع از دین را از وظایف مهم روحانیت عنوان کرد و گفت: فهم عمیق دین ریشه همه عبادت ها است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در جمع طلاب جدیدالورود در همایش طلیعه حضور گفت: اساس دین بر عهده روحانیت است.

وی با تأکید بر ضرورت فهم دین، احکام و معارف دین افزود: این مهم به تفقه در دین یاد شده است و مسؤولیت روحانیت فهماندن دین است.

نماینده ولی فقیه در لرستان وظیفه روحانیت را تبیین خواند و اظهار داشت: روحانیت باید وظیفه دیگران را تبیین کند و مردم را با معارف الهی آشنا سازد.

وی در ادامه وظیفه دیگر روحانیت را دفاع از دین خواند و گفت: این وظایف به جنسیت افراد ربطی ندارد و عمل به این وظایف به انسانیت بر می گردد و اگر بخواهیم دین در زندگی مردم تأثیر داشته باشد باید به این وظایف عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه از فهم دین به عنوان تفقه در دین یاد شده است، ادامه داد: خدای متعال به برکت انقلاب اسلامی توفیق عنایت کرد و حوزه شکل گرفت و پرثمر شد.

وی یادآور شد: امروز زنان طلبه ای داریم که در فهم دین نقش آفرین و مشغول به تحصیل هستند و در عرصه تبلیغ خواهران مبلغی فعالیت دارند و در دفاع از دین، گویندگان و نویسندگانی داریم که با قلم و بیان از دین دفاع می کنند که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه فهم دین از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در فهم دین طلبه ها دو دسته هستند، یک دسته سطحی نگر هستند که سطحی می بینند و می فهمند و این افراد موفق نمی شوند، این افراد به دین خدمت نمی کنند و دین به آنها خدمت می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: دسته دوم کسانی هستند که در فهم دین عمیق هستند، باید تلاش کنیم در فهم دین سطحی نگر نباشیم و تفقه در دین داشته باشیم تا در مسیر طلبگی موفق گام برداریم.

فقه فهم عمیق دین و کلید بصیرت است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه حوزه علمیه به دنبال تفقه در دین است، ادامه داد: آنچه که از طلاب انتظار می رود این است که از ابتدای شروع سال تحصیلی خود در حوزه راه خود را مشخص کنند.

وی به ثمره فهم عمیق در دین اشاره و خاطرنشان کرد: فقه فهم عمیق دین و کلید بصیرت است، انسان وقتی بصیرت داشته باشد راه را می شناسد، راه بر و راه زن را از هم تشخیص می دهد، اگر می خواهیم راه دین را بشناسیم باید تفقه در دین داشته باشیم.            

امام جمعه خرم آباد به دومین اثر فهم عمیق در دین اشاره و تصریح کرد: فهم دقیق دین تمام عبادت است، فهم عمیق دین ریشه همه عبادت ها است، اگر می خواهید عبادت و تقرب مردم به سوی خدا بیشتر شود و مردم به ریسمان الهی چنگ بزنند و به خدا برسند، از راه تفقه در دین است./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات