۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۸۱۹۱۳
آيت الله نمازي:

مردم از اختلاس و ناکارآمدی مدیران ناراحت هستند

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: امروز مردم از وجود اختلاس ها، سوء استفاده ها، رقابت ها و درگيري هاي سياسي ناراحت هستند و اينها موضوعات مهمي است كه در شأن مديران نظام توحيدي نيست.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي صبح امروز در ديدار محمد مهدي طهرانچي سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، تربيت كادر مديريت كشور را هدف اصلي دانشگاه و متصدي تربيت رهبران معنوي جامعه را هدف اصلي نظام آموزشي در حوزه هاي علميه كشور دانست و گفت: تربيت كادر مديريت كشور در دانشگاه داراي بعد مادي است و نظام آموزشي در حوزه هاي علميه داراي بعد معنوي است.

وي افزود: امروز كه خداوند نعمت حكومت توحيدي و الهي را به ملت ايران هديه كرده است حوزه هاي علميه و فرهيختگان دانشگاهي در معرض آزمون الهي قرار دارند تا مشخص شود در مسير تحقق اهداف و آرمان هاي امام راحل حركت مي كنند يا برخلاف آن حركت مي كنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان با تأكيد بر اينكه كارهاي بزرگ به دست مردان بزرگ انجام مي شود اظهار داشت: براي اداره صحيح حكومت نياز به مرداني بزرگ است و هركسي در هر شرايطي توان انجام كارهاي بزرگ را ندارد.

به گفته وي، كار بزرگ شبيه به معجزه اين است كه انسان در اوج قدرت باشد اما خود را در اوج ضعف و تواضع ببيند و يا اينكه در عين برخورداري از ثروت و مكنت و مقام و نام و نان و شهرت ساده زيست باشد.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه اميرمومنان(ع) طي مدت چهار سال اندي كه امام مسلمين و در اوج قدرت و امكانات بيت المال قرار داشتند اما ساده ترين زندگي را داشت، گفت: زندگي امام خميني(ره) در جماران نيز سبب تعجب و شگفتي مقامات كشورهاي خارجي شده بود.

به گفته وي، اين از بركت مكتب علوي است كه با وجود قرار داشتن در اوج سياست و اقتدار مي توان در اوج ساده زيستي قرار داشت و اداره چنين حكومتي با اين شاخص ها از عهده هركسي ساخته نيست و نياز به مردان بزرگي دارد.

آيت الله نمازي گفت: بزرگي مردان كشور در خارج شدن از تعلقات دنيايي است تا به دنبال نان، سمت، صندلي و منصب نباشند و براي به دست آوردن آن با يكديگر مسابقه و رقابت نداشته باشند و با كراهت و براساس تكليف پست ها را بپذيرند.

به گفته وي، امروز جاي مردان بزرگي همچون شهيد رجايي و ديگران با وجود اينكه اندك هستند و در حاشيه هستند اما جاي آنها در نظام جمهوري اسلامي ايران خالي است.

نماينده ولي فقيه در كاشان افزود: امروز مردم از وجود اختلاس ها و سوء استفاده ها و رقابت هاي سياسي و درگيري هاي سياسي ناراحت هستند و اينها موضوعات مهمي هستند كه در شأن مديران نظام توحيدي نيست.

آيت الله نمازي يكي از دغدغه هاي خود را مسأله تحول در نظام آموزشي حوزه و دانشگاه دانست و خلأ يك دانشگاه استراتژيك براي تربيت كادرهاي نظام را يادآور شد و گفت: اگر بخواهيم همچنان مديريت در نظام توحيدي ايران اهل زهد و تقوا و پارسايي و پاكي باشد برخورداري از يك دانشگاه استراتژيك براي تربيت كادرهاي نظام ضروري است چرا كه مناصب نظام را به هركسي و با هر مدرك دانشگاهي نمي توان واگذار كرد.

به گفته وي دنيا اقيانوس متلاطمي است كه خيلي ها در آن غرق شدند و به اين سادگي نيست كه هركسي به دليل داشتن مدرك بتواند از عهده مديريت در نظام توحيدي كه داراي شرايط سختي است برآيد.

نماينده ولي فقيه در كاشان به سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تأسيس يك دانشگاه استراتژيك براي تربيت كادرهاي حاكميت نظام اعم از نمايندگان ولي فقيه در نهادها، نمايندگان رهبري در مراكز استانها، ائمه جمعه، فقهاي شوراي نگهبان و كادرهاي اجرايي از جمله رييس جمهور، وزرا، هيات دولت و استانداران و فرمانداران را پيشنهاد داد.

آيت الله نمازي همچنين پيشنهاد كرد تا رهنمودهاي امام خميني(ره) كه دركتابخانه ها غريبانه بايگاني شده و همچنين تدابير رهبر معظم انقلاب در سخنراني ها و ديدارهاي مردمي را استخراج و قوه مقننه آن را تبديل به قانون كند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات