۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۸۲۰۲۶
حاجی دلیگانی:

بی‌تدبیری خودی‌ها سبب تصویب CFT شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که بی‌تدبیری خودی‌ها سبب تصویب CFT شد، گفت: لایحه cft خطرناکترین لایحه‌ای است که مورد بررسی و پذیرش قرار گرفته است.
حسینعلی حاجی دلیگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی، شامگاه پنجشنبه در جمع فعالان فضای مجازی اصفهان، با اشاره به رأی شکننده موافقین تصویب کنوانسیونCFT در مجلس شورای اسلامی، گفت: بی تدبیری برخی خودی‌ها سبب تصویب این لایحه شد. اگر بی تدبیر وارد عرصه های مختلف شویم با مشکلات متعددی مواجه خواهیم بود.

موافقین CFT استدلال نداشتند

وی با بیان اینکه موافقین cft نه قوی بودند و نه استدلالی داشتند، افزود: اینکه در مجلس شورای اسلامی شاهد 120 رأی منفی به این لایحه بودیم یک پیشرفت محسوب می‌شود، چنین اتفاقاتی حاصل زحمات طلاب و دانشجویان در فضای مجازی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم وجود مدرک پیرامون اثبات تصویب fatf در دولت قبل، تصریح کرد: در سال 95 برخلاف همه قوانین و به ویژه قانون اساسی خیانتی صورت گرفت و 41 تعهد از سوی دولت پذیرفته شد، لایحه cft خطرناکترین لایحه‌ای است که مورد بررسی و پذیرش قرار گرفته، این لایحه برای مبارزه با تروریسم است اما با تعاریف استکباری بنابر آن میرزاکوچک خان جنگلی و رییسعلی دلواری هم تروریست محسوب می‌شوند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به اصول و خودسازی پیش از ورود به عرصه فضای مجازی و فعالیت در این فضا، اظهار کرد: متأسفانه نتوانستیم محتوای خوبی متناسب با فضای مجازی تولید و منتشر کنیم و به خوبی در برابر توطئه های دشمنان قرار بگیریم، امروزه یکی از روش‌های استعمار کشورها فضای مجازی و استفاده از فضای مجازی است.

آمریکا 7 برجام برای کشور پیش بینی کرده است

حاجی دلیگانی با اشاره به پیش بینی شدن ۷ برجام برای ایران به منظور استعمار کشور ما در مؤسسه آمریکن اینتر پرایس، خاطرنشان کرد: امروزه حاکمیت به دو صورت است، یکی حاکمیت فیزیکی است و دیگری حاکمیت فضای مجازی است که بسیار اثرگذار و مهم است.

وی با اشاره به دیدگاه بخشی از فعالان فضای مجازی جریان انقلاب پیرامون فعالیت در شبکه‌های مجازی داخلی، عنوان کرد: بخشی دیگر معتقد هستند باید در شبکه‌های مجازی خارجی حضور داشته باشیم و تلاش کنیم تا با فعالیت انقلابی در این شبکه‌ها بر دشمن غالب گردیم، یا حداقل حضور داشته باشیم تا مانع پیشروی دشمن در فضای مجازی شویم. فکر می‌کنم بهترین راهکار در این خصوص توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نیاز کشور به شبکه ملی اطلاعات، تصریح کرد: امروزه بسیاری از مسائل مهم کشور به فضای مجازی گره خورده و حتی سرنوشت انتخابات نیز به فضای مجازی گره خورده است، در مسائل امنیتی و اقتصادی نیز مسأله به همین صورت است و فضای مجازی نقشی تعیین کننده دارد.

حاجی دلیگانی پیشنهاد تشکیل هیأت اندیشه‌ورز در حوزه فضای مجازی و فعالیت در فضای مجازی را مطرح کرد و گفت: باید انتشارات قوی و سیستم انتشار بسیار خوب در زمینه تولیدات فضای مجازی داشته باشیم تا بتوانیم اثرگذاری مفیدی در کشور داشته باشیم، در مجلس شاهد آثار پیامک‌های مردمی برای عدم پذیرش لوایح استعماری به روی نمایندگان بودم و این نشان دهنده لزوم هشیاری و بیداری مردم و حضور مفید در عرصه‌های مختلف است./1304/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات