۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۸۲۰۳۳
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مشکل امروز کشور ضعف مدیریت است

قالیباف گفت: هنگامی که درآمد کشور به پنج برابر افزایش پیدا کرد ما مشکلات اقتصادی داشتیم آن زمانی که این ظرفیت در اختیار ما نبود بازهم مشکل اقتصادی داشتیم.
سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی سالگرد شهید همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در مراسم سومین سالگرد شهید حسین همدان با اشاره به خصوصیات شهید همدانی خاطرنشان کرد: ایشان در لحظات سخت دوران جنگ مردانه می ایستاد و روحیه تلاش و مقاومت او الگوی خوبی برای نسل امروز است که باید با آن آشنا شوند.

وی افزود: فرهنگی که شهید همدانی از خودش به جا گذاشت فرهنگ یک مجاهد در راه خدا و یک مجاهد بر اساس قرآن و اهل بیت بود.

قالیباف تصریح کرد: وقتی انسانی اینگونه زندگی می کند و این چنین بی نام و نشان کاری را انجام می دهد که دیده شدنش مهم نباشد نتیجه اش آن می شود که امروز در شهادتش او تبدیل به شهیدی نه ملی بلکه بین المللی می شود.

وی با تاکید بر اینکه این روحیه جهاد و شهادت باعث شد که ما در جنگ پیروز شویم بیان داشت: در روزهای آغازین جنگ کسانی در کشور مدیریت می کردند که اعتقادشان بر این بود که ما نباید بجنگیم و حرف از صلح می زدند اما وقتی فرهنگ مجاهدت به میدان آید نتیجه آن موفقیت جمهوری اسلامی خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری روزهای سخت سپری شده در زمان جنگ اظهار داشت: این افتخار ما است که دستاوردهای شهدا، مبارزه و در راه خدا گام برداشتن این است که امنیت در کشور ما برقرار است.

وی خاطر نشان کرد: به برکت همین فرهنگ مبارزه، جمهوری اسلامی در حوزه صنایع نظامی که به مراتب پیچیده تر از بقیه صنایع است امروز جزء قدرت های برتر دنیا است.

قالیباف هدف فشارهای استکبار را از بین بردن عظمت جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا شاهد روحیه مبارزه با ظالم از شبه قاره هند تا مدیترانه چه در اهل سنت و چه در بین شیعیان هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اولویت دشمن را در زمینه اقتصادی دانست و افزود: دشمن که در میدان های دیگر نتوانست به اهداف خود برسد امروز در عرصه جنگ اقتصادی و روانی به دنبال فشار مضاعف از داخل و خارج کشور است.

وی ادامه داد: اما متاسفانه این ضعف در حوزه اقتصادی در داخل کشور وجود دارد و دشمن با این فشار اقتصادی که ایجاد کرده به دنبال آن است که باورهای جوانان ما را نسبت به آرمان ها انقلاب تضعیف کند.

قالیباف با تاکید بر اینکه شرایط امروز سخت تر از دهه 60 نیست تصریح کرد: ما باید همان مسیری را که در پیروزی انقلاب و دوران جنگ طی کردیم امروز نیز در جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمن با همان روش مجهادت به جنگ دشمن برویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) این انقلاب انقلاب مستضعفین است و امروز شاهد آن هستیم که دشمن بیشترین فشار را روی مستضعفین جامعه قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود آن که بیشترین زحمت و هزینه را چه در حوزه جانی و مادی مستضعفین متقبل می شوند و می توان گفت بی توقع ترین افراد جامعه هستند اما متاسفانه در این جنگ اقتصادی بیشترین سختی ها برای همین افراد است.

قالیباف کشور را دارای ظرفیت بالایی توصیف کرد و بیان داشت: مشکل امروز ما نداشتن نیست بلکه مشکل در ضعف مدیریت اقتصادی است.

وی ادامه داد: دلیل این حرف هم آن است که هنگامی که درآمد کشور به پنج برابر افزایش پیدا کرد ما مشکلات اقتصادی داشتیم آن زمانی که این ظرفیت در اختیار ما نبود بازهم مشکل اقتصادی داشتیم.

قالیباف عنوان کرد: اگر در این شرایط سخت نتوانیم کاری برای آن افرادی که دو سال است بیکار و بی پول است انجام دهیم کانون زندگی ها فرو خواهد ریخت و انقلاب با این عظمت اگر خدای نکرده نتوانیم این چالش را حل و فصل کنیم آسیب خواهد دید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با اطمینان تاکید می کنم برای حل مشکلات فعلی در کشور این ظرفیت وجود دارد و همه موظف هستیم به دولت کمک کنیم و دست به دست هم دهیم و دولت نیز با وجود اختیارات کافی باید به میدان کار بیاید./۹۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات