۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۸۲۱۵۱
آیت الله علوی گرگانی:

ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالب برای دنیا تبیین شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه حضرت ابوطالب(ع) در حفظ رسالت پیامبر تأکید کرد که ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالب باید برای دنیا تبیین شود.
دیدار با آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ایمانی معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جمعی از اعضای کمیته پژوهشی همایش حضرت ابوطالب(ع) با بیان این که حضرت ابوطالب(ع) شخصیتی مظلوم در طول تاریخ است، اظهار داشت: ایشان شخصیتی بود که خود را فانی در رسالت و وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: ایشان برای احیای سنت پیامبر تلاش های زیادی کرد، اما می بینیم متأسفانه برخی از فرق اسلامی حتی ایشان را کافر می دانند و حضرت ابوطالب(ع) را قبول ندارند، چون ایشان برای حفظ وجود نازنین پیامبر مجبور بود در ظاهر با کفار همکاری کند و حرف های موافق آنها بزند.

وی با اشاره به قضیه مردی از آل فرعون که ایمان خود را مخفی می کرد و در قرآن نیز داستان او بیان شده است، ابراز داشت: در میان امت اسلامی نیز حضرت ابوطالب(ع) نیز به همان شخص تشبیه شده است، همچنانکه پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند«اگر ابوطالب(ع) نبود من امنیتی نداشتم» و ما می بینیم که پیامبر بعد از وفات ایشان دیگر نتوانستند که در مکه بمانند و آن سال را عام الحزن نامیدند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: حضرت امیرمؤمنان(ع) نیز در روایتی می فرمایند«پدر بزرگوارم سهم بزرگی به تمام امت اسلام دارد چون ایمان مردم از برکت ایشان است»، در میان اهل بیت(ع) نیز ابوطالب جایگاهی والایی دارد و بر ایمان و اعتقاد والای ایشان تأکید شده است.

وی تصریح کرد: به عقیده من حقیقتا جا دارد همایش های متعددی در جامعه اسلام نه تنها شیعه برای معرفی شخصیت ایشان برگزار شود تا همه مسلمانان بدانند که حضرت ابوطالب(ع) انسانی مسلمان، مؤمن و محافظ ولایت و رسالت بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که باید ابعاد مختلف شخصیتی ابوطالب(ع) برای جوامع جهانی مشخص شود، خاطرنشان کرد: ایشان سهم بزرگی بر همه مسلمانان دارد، بنابراین ما نیز ضمن تقدیر از این که برای چنین شخصیتی همایش برگزار می کنید، از شما می خواهیم تا به اندازه وسع و تلاش خودتان کار کنید که یقینا در آخرت مأجور خواهید بود.

وی در پایان تأکید کرد: مجموعه ای از معارف در مورد ابوطالب(ع) تهیه کنید و در اختیار مجامع مختلف قرار بدهید تا آنها نیز بتوانند برای همه سطوح مردم از کودک تا بزرگسال این معارف را انتقال دهند./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات