۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۸۲۱۵۵
امیرحسنخانی در گفت‌وگو رسا:

توجه به ظرفیت داخلی لازمه موفقیت در سیاست خارجی است

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان این که بی توجهی به ظرفیت داخلی و عدم اجرای اقتصاد مقاومتی کشور را در موضع ضعف و مشکلات قرار می‌دهد، گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند در موضع ضعف قرار بگیرد و دست بالا در مذاکرات شرکت کند.
حسنخانی

محمدرضا امیرحسنخانی نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره بن بست نمایی برخی و ارائه نسخه تسلیم گفت: کسی نمی‌تواند ادعا کند که بیشتر از رهبر معظم انقلاب به مسائل کشور اشراف دارد.

وی افزود: رهبر انقلاب به تمام مسائل کشور اشراف کامل و گسترده دارند از این رو وقتی می‌بینند گاهی اوقات توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، استعدادها و قابلیت‌های داخلی مورد غفلت برخی مسؤولان قرار می‌گیرد به سرعت به آنان تذکر می‌دهند تا آنان از این غفلت زدگی رها شوند؛ این کلام نیز نهیبی برای بیداری و هوشیاری بیشتر مسؤولان قلمداد می‌شود.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه بیان داشت: حضرت آقا بارها فرمودند که من منکر بر قراری ارتباط خارجی و بین المللی نیستم اما اینکه برخی افراد حل مشکلات کشور را با نادیده گرفتن ظرفیت‌های داخلی به بیرون از مرزها گره می‌زنند بزرگترین ظلم به کشور و مردم محسوب می‌شود.

امیرحسنخانی با استناد به فرمایشات اخیر رهبر در ورزشگاه آزادی مبنی بر اینکه ما نباید هر شرایطی که طرف خارجی‌ برای ما تجویز کرد قبول کنیم، ابراز کرد: در مواجهه با چنین شرایطی مصالح و منافع نظام و کشور باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی شرایط متعددی برای برقراری ارتباط با ایران می‌گذارند که متاسفانه روحیه استکباری در این شرایط کاملا مشهود است، گفت: برجام مثال واضح این مساله است. در قضیه برجام ایران بسیاری از شرایط را پذیرفت اما همه دیدند که نتیجه و پایانی نداشت و غربی‌ها به راحتی زیر حرف خودشان زدند و آمریکا به راحتی از آن خارج شد؛ بنابراین غربی‌ها به هیچ قول و قراری پایبند نیستند.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: اگر مسؤولان قابلیت‌های داخلی را بشناسند، بعد از شناخت قابلیت‌ها و توانمندی‌ها آنان را بالفعل کنند و مردم را به صحنه بیاورند در این هنگام است که با به کارگیری نیروی مردمی و اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌توانند با دست بالا با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنند.

امیرحسنخانی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند در موضع ضعف باشد اما دست بالا در مذاکرات شرکت کند بنابراین اگر قرار است در سیاست خارجی موفق باشیم لازمه آن ابتدا توجه کردن به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی است./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات