۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۸۲۲۵۱
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

بی حجابی فضای جامعه را متشنج و زندگی ها را خراب می کند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حجاب به عنوان یکی از مصادیق اصلی حیا و عفت، تأکید کرد که بی حجابی حیا را از بین برده، فضای جامعه را متشنج و زندگی ها را خراب می کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم شامگاه شنبه در شبستان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به ویژگی انسان های شیعه و مؤمن واقعی اظهار داشت: یکی از این ویژگی هایی که در روایات ما به آن اشاره شده بحث احترام و ادب است.

وی افزود: احترام متقابل والدین و فرزندان نسبت به هم و همچنین ادب در برابر استاد و معلم از جمله مسائلی است که در روایات ما بر آن تأکید شده و از نشانه های انسان مؤمن برشمرده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در ادامه با اشاره به ویژگی دیگر شیعیان واقعی ابراز داشت: ویژگی دوم حیا و عفت است که شامل موارد زیادی می شود، یکی از مصادیق حیا برای خانم ها بحث حجاب است؛ همه خانم ها و دختران باید این مسأله را بدانند که بی حجابی جو جامعه را خراب، چشمان جوانان را ناپاک و زندگی ها را متلاشی می کند.

وی ابراز داشت: چه زندگی های زیادی که بر اثر یک نگاه آلوده به نامحرم از هم پاشیده است، خانم های متأهلی که به حجاب اهمیت نمی دهند و مردان را در معرض گناه و لغزش قرار می دهند هر لحظه آماده باشند که دختران و همسران خودشان نیز مورد بی عفتی و نگاه های آلوده قرار بگیرند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم زیاده گویی و پرحرفی را یکی دیگر از مصادیق بی حیایی برشمرد و عنوان کرد: انسانی که زیاد حرف می زند، کمتر فکر می کند و انسانی که کمتر فکر می کند بیشتر مرتکب اشتباهات و خطاها می شود؛ وقتی خطاها زیاد شد شیطان نیز بر انسان مسلط شده و حیا را از وجود انسان خارج می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی های انسان مؤمن بحث حسن خلق و رعایت امور اخلاقی در زندگی است چراکه می دانید خوش اخلاقی موجب طولانی شدن عمرها و کم شدن دیون و قرض ها می شود و از آن طرف بداخلاقی عمر انسان را کم و قرض را در زندگی زیاد می کند، بنابراین باید سعی کنیم که همیشه به اخلاق پایبند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در پایان ابراز داشت: افرادی که زود از کوره در می روند، تندی می کنند و بر سر زن و بچه فریاد می کشند باید بدانند که بداخلاقی نشان ابهت نیست بلکه کج خلقی ارزش و جایگاه انسان را نزد دیگران از بین می برد و برای فرد اعتباری باقی نمی گذارد./1330/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات