۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۸۲۲۹۹
آیت الله حیدری:

پیاده روی اربعین مانور تاریخی شیعه در جهان است

آیت الله حیدری گفت: پیاده روی اربعین تبدیل به مانوری تاریخی برای مسلمانان در جهان شده است و استکبار و آل سعود به شدت از آن به خشم آمده و می خواهند آن را تضعیف کنند.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در همایش هیئت های مذهبی آبادان در سینما نفت آبادان، با بیان اینکه مؤسسان واقعی هیأت های عزاداری ائمه معصومین(ع) هستند، افزود: با برپایی مجالس عزاداری مذهب سرزنده شده و افکار و پیام های نورانی اهل البیت به جامعه القا می شود که به تبع آن موجی از بیداری را در جامعه ایجاد و قدرت های پوشالی ظالمان را مورد تهدید قرار می دهد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ظالمان در مقابل جریان عظیم حسینی بیکار نمانده و توطئه می کنند، خاطرنشان کرد: ظالمان با ایجاد جو نامناسب و شبهه انگیز در مورد مراسم عزاداری قصد تخریب دارند؛ جریان های مشکوک و خطرناک در زمان برنامه های دینی با عنوان کمک به مستمندان به جای نذر و نیاز مغلطه کرده و مؤسساتی راه انداخته و پول مردم را تحت این عناوین جمع آوری می کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: در اویل انقلاب سکولارها می گفتند در زمان طاغوت نیاز به مجالس روضه خوانی و عزاداری بود، اما اکنون که انقلاب شده نیازی به این کارها نیست اما امام خمینی(ره) در جلوی آنها ایستادگی کرده و بیان داشت که باید عزاداری به نحو سنتی خود ادامه پیدا کند.

آیت الله حیدری قمه زنی را یکی از بدترین بدعتها و سبب وهن دین برشمرد و گفت: یک زمانی به اقتضای شرایط زمانی محقق نائینی برای حفظ شعائر حسینی استثنائا آن را جایز دانست و سپس با بهتر شدن شرایط آن را حرام کرد.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین تبدیل به مانوری تاریخی برای ابراز شیعه در جهان شده است، تصریح کرد: استکبار و آل سعود به شدت از آن به خشم آمده و می خواهند آن را تضعیف کنند و برای مقابله با آن فتنه ها ترتیب دادند از جمله اینکه در صدد فتنه بین ملت ایران و عراق برآمده و مثال آن ایجاد شایعات درمورد عراقی ها در خرمشهر و آبادان و حوادث اخیر بصره بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید هوشیار باشیم، اظهار داشت: حربه تکفیر بدعتی است که از زمان پیامبر اکرم(ص) نطفه آن بسته و در زمان خلافت امام علی(ع) به عنوان یک جریان اجتماعی با نام خوارج ظهور کرد که امیرالمومنین(ع) به جد با آن مبارزه کرد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه جریان های تکفیری در هر دوره از تاریخ با یک نام و یک شکل ظهور می کنند، افزود: جریانات تکفیری اکنون بزرگترین چالش پیش روی جامعه اسلامی است که ایران اسلامی و نیروهای مقاومت ضربه های بزرگی به آنها زدند و تعداد محدودی از آنها با کمک آمریکا و حمایت آل سعود در سوریه، عراق، یمن و افغانستان باقی ماندند.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه مردم خوزستان و قومیت های مختلف از اوایل دوران اسلامی پیشاهنگ تشیع بوده و در طلیعه شیعیان ولایی و محب اهل بیت هستند، خاطرنشان کرد: خوزستانی ها لبیک گوی ندای امام امت و مقام معظم رهبری هستند و راهپیمایی اربعین بزرگترین دلیل این گفته است./9456/د103/ب1

ارسال نظرات