۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۸۲۳۴۸
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

حوزه منبع عظیم فقهی برای تأمین نیازهای روز جامعه است

حجت الاسلام غفاری با بیان این که حوزه علمیه با تکیه بر منبع عظیم دینی و فقهی ظرفیت بالایی برای تأمین نیازهای روز جامعه است، گفت: باید ورود حوزه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه بیشتر شود.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در دیدار جمعی از مدیران مدارس علمیه خواهران استان با اشاره به این که پیشرفت علم و تکنولوژی موجب به وجود آمدن سؤالات و نیازهای بسیاری در جامعه شده است، افزود: پاسخگویی به این سؤالات روز جامعه یکی از وظایف و رسالت های حوزه علمیه است.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که حوزه علمیه با تکیه بر منبع عظیم دینی و فقهی ظرفیت بالایی برای تأمین نیازهای روز جامعه است، خاطرنشان کرد: باید ورود حوزه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه بیشتر شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید براین که حوزه نباید تنها به آموزش طلاب اکتفا کند بلکه حضور پررنگ و اثرگذار حوزه در جامعه نیز امری ضروری است، تصریح کرد: انتظار جامعه از حوزویان در شرایط امروز جامعه بیشتر از هر زمان دیگری است.

وی با بیان این که ستیز با حوزه و روحانیت در طول تاریخ همواره جزء اولویت های دشمنان و بدخواهان دین بوده است، خاطرنشان کرد: اما ایستادگی و بصیرت علما و بزرگان حوزه مانع از تحقق توطئه های دشمنان علیه حوزه شده است.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که در حال حاضر نیز مقابله با حوزه جزء اهداف مهم معاندان دین و انقلاب است، تصریح کرد: در ادوار مختلف تاریخ علما و شخصیت های حوزوی بسیاری در راه حفظ دین و انقلاب از سوی جریان نفاق به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که ایجاد و تقویت جریان های انحرافی در جامعه اسلامی از جمله رویکردهای مهم نظام سلطه در کشورمان بوده است، گفت: برنامه ریزی به منظور مقابله با این جریان های فرقه ای در جامعه اسلامی یکی از اهداف مهم حوزه و روحانیت است.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که دشمن با حمایت های گسترده دشمن به دنبال زدودن هویت دینی و انقلابی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: مقابله با این گونه جریان های خطرناک باید هدف اصلی حوزه های علمیه باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از حوزه های علمیه به عنوان سربازان پیاده نظام و مدافعان حریم ولایت و دولت اسلامی  معرفی کرد و گفت: حوزه به عنوان طبیب جامعه با حضور همراه با بصیرت و نگاه انقلابی خود می تواند ضمن خنثی کردن توطئه دشمنان در جهت پاسخگویی به نیاز روز جامعه گام بردارد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات