۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۸۲۳۵۹
آیت الله جلالی خمینی:

زیارت اربعین بحث محبت قلبی به امام است

تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی گفت: به کوری چشم دشمنان مردان و زنان از تمام نقاط دنیا در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد و تبلیغات سوء دشمنان را خنثی خواهند کرد؛ زیارت اربعین بحث علاقه و محبت قلبی به امام است.
آیت الله جلالی خمینی

آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت زیارت اربعین از دیدگاه ائمه معصومین(ع) و روایات، گفت زیارت اربعین در سیره ائمه معصومین(ع) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است.

وی افزود: یکی از نشانه‌های مومن به تعبیر امام حسن عسکری(ع) زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین است؛ اگر کسی بتواند در روز اربعین به زیارت امام حسین(ع) مشرف شود ارج و قرب زیادی نزد حضرت حق جل جلاله دارد مخصوصاً در موقعیت کنونی که این حرکت دارای جنبه‌های سیاسی مهمی نیز است.

آیت الله جلالی خمینی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند "حسین منی و انا من حسین" ابراز داشت: این روایت نشان می‌دهد که امام حسین(ع) با قیام خود کاری می‌کند که دین و سنت پیامبر اکرم(ص) احیا شده و باقی بماند؛ حکومت در زمان امام حسین(ع) به دست یزید عرق‌خور و لامذهب افتاده بود که ملعون وقتی چوب خیزران را بر لب و دندان امام می‌زد می‌گفت قرآن، وحی و جبرئیل همه دروغ است، بنی هاشم با سلطنت بازی کردند.

وی افزود: یزید با وجود تمام مفاسد و کارهای نجس، خود را امام المسلمین می‌دانست و امام در پاسخ به او که گفت هر چه می‌خواهی از مال، ثروت و قصر به تو می‌دهیم تا دست از قیام برداری، امام فرمود باید فاتحه اسلام خوانده شود که ما ساکت بنشینیم و مرد فاسدی مانند تو بر اریکه حکومت بنشیند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی در ادامه بیان داشت: امام حسین(ع) دین، ولایت و نظام اسلامی را بیمه کرد؛ برای پاسداری از خون امام، هر کسی که می‌تواند مستحب است در این راهپیمایی شرکت کند.

وی اظهار داشت: بیش از سی میلیون نفر از کشورهای خارجی در راهپیمایی اربعین امسال حضور دارند؛ امام حسین(ع) از چنان عظمتی برخوردار است که میزبانان عراقی بوسه بر پای زائرین این امام بزرگوار می‌زنند و با جان و دل از آنها پذیرایی می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که پیاده روی اربعین چه ظرفیت‌ها، آثار و پیام‌هایی به همراه دارد، گفت: کسی که به زیارت امام حسین(ع) می‌رود برای هر قدمی که برمی‌دارد خداوند متعال در نامه عمل او یک حسنه نوشته و یک گناه از او محو می‌کند؛ این نشان می‌دهد که امام حسین(ع) نزد حضرت حق از چه مقام بالایی برخوردار است و زائرین ایشان تا چه اندازه حرمت دارند.

آیت الله جلالی خمینی در ادامه بیان داشت: پیاده روی برای زیارت اربعین علامت عشق و علاقه به امام حسین(ع) است؛ دنیا باید ببیند و بفهمد که چطور این امام عظیم الشان در دنیا محبوب و معشوق دلدادگان به آن حضرت است.

وی ابراز داشت: همه مسلمانان باید اهداف امام حسین(ع) را که چیزی جز از بین بردن ستم، نابودی ظلم و احیای امر به معروف ونهی از منکر نبوده است، دنبال کنند؛ به کوری چشم دشمنان مردان و زنان از تمام نقاط دنیا اعم از پیر، جوان و کودک در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد و تبلیغات سوء دشمنان را خنثی خواهند کرد؛ زیارت اربعین یک مسئله سطحی نیست بلکه بحث علاقه و محبت قلبی به امام است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چه بایدهایی لازم است در این سفر معنوی رعایت شود، گفت: زائرین که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین را دارند موظفند قوانینی که از سوی دولت تعیین شده است رعایت کنند، افراد اصلاً به صورت غیرقانونی در این اجتماع حضور پیدا نکنند و خالصاً برای رضای خدا و زیارت امام حسین(ع) و نه برای ریاکاری یا هر قصد دیگری به این سفر بروند./۹۶۹//ت۳۰۲/خ

ارسال نظرات