۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۸۲۴۲۴

پیکر مدیر فنی خبرگزاری رسا در بهشت معصومه به خاک سپرده شد

پیکر محسن زهدی مدیر فنی سایت خبرگزاری رسا با حضور شماری از مدیران خبرگزاری رسا و اصحاب رسانه در قم تشییع و در بهشت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
مرحوم محسن زهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیکر محسن زهدی مدیر فنی سایت خبرگزاری رسا پیش از ظهر امروز در قم تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر آن مرحوم پس از طواف در حرم کریمه اهل بیت(ع) از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در میدان آزادگان به سمت بهشت معصومه(س) تشییع و در قطعه ۲۰ آرامستان به خاک سپرده شد.

در مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم زهدی، حجت الاسلام محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا و شمار زیادی از مدیران، دبیران و خبرنگاران خبرگزاری رسا و نیز اصحاب رسانه حضور داشتند.

مرحوم زهدی از همکاران زحمت کش و فعال خبرگزاری رسا بود که روز گذشته و پس از سال ها تحمل رنج بیماری، به دلیل مشکلات کبدی در یکی از بیمارستان های شیراز دار فانی را وداع گفت.

مراسم ختم و بزرگداشت آن مرحوم عصر امروز از ساعت ۱۵ در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در میدان آزادگان، خیابان شهید نواب برگزار می شود. /۹۲۴/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
خدا رحمتش کنه خیلی جوان خوب و مومنی بودبعد از وفاتش بارها در عالم رویا ایشان را دیدم که خیلی راحت بود آخرین بار هم در خواب دیدم به زیارت حضرت فاطمه معصومه مشرف شده بود و داخل ضریح مطهر وارد شدند روحش شاد . صلوات
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
خدا رحمتش کنه خیلی جوان خوب و مومنی بودبعد از وفاتش بارها در عالم رویا ایشان را دیدم که خیلی راحت بود آخرین بار هم در خواب دیدم به زیارت حضرت فاطمه معصومه مشرف شده بود و داخل ضریح مطهر وارد شدند روحش شاد . صلوات
7
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
انالله و انا الیه راجعون
3
0
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
شیخ ثقة جلیل القدر، جعفر بن قولویه قمى، از عمرو بن عثمان رازى روایت کرده که گفت: از حضرت موسى بن جعفر علیه السّلام شنیدم که مى فرمود: هرکه بر زیارت ما قادر نباشد، پس زیارت کند صالحان از دوستان ما را، تا ثواب زیارت ما را براى او نوشته شود، و کسیکه بر صله و نیکى به ما ناتوان باشد، با صالحان از دوستان ما از در صله و نیکى برآید، تا براى او ثواب صله و نیکى به ما نوشته شود.
و نیز به صند صحیح از محمد بن احمد بن یحیى الاشعرى روایت کرده که من در فید] جایى است در راه مکه [با على بن بلال به جانب قبر محمّد بن اسماعیل بن بزیع روانه شدیم، على بن بلال به من گفت: صاحب این قبر براى من، از حضرت رضا علیه السّلام روایت کرد: هرکه به نزد قبر برادر مؤمن خود بیاید، و دست بر قبر گذارد، و هفت بار سوره «قدر» را بخواند، و روز فزع اکبر [یعنى ترس بزرگ روز قیامت] ایمن شود.
و در روایت دیگرى مانند همین مطلب را نقل کرده، جز آنکه در آن آمده: رو به قبله کند.
فقیر گوید: این ایمن بودن که، روایت بر آن دلالت دارد، ممکن است براى خواننده باشد، چنانکه ظاهر حدیث چنین است و احتمال دارد براى صاحب قبر باشد چنانکه آن را تایید مى کند حدیثى که بعد از این از سید ابن طاووس نقل میشود.
و نیز در کامل الزیارات به سند معتبر نقل شده، عبد الرحمن بن ابى عبد اللّه، به حضرت صادق علیه السّلام عرضه داشت، چگونه دست خود را بر قبور مسلمانان بگذارم؟ پس حضرت با دست خود اشاره به زمین فرمود، و دست را بر زمین نهاد در حالى که مقابل قبله بودند.
و نیز به سند صحیح روایت شده عبد اللّه بن سنان به حضرت صادق علیه السّلام عرض کرد، چگونه باید بر اهل قبور سلام کرد؟ فرمود: میگویى:
السَّلامُ عَلَى أَهْلِ الدِّيَارِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُسْلِمِينَ أَنْتُمْ لَنَا فَرَطٌ وَ نَحْنُ إِنْ شَاءَ اللَّهُ بِكُمْ لاحِقُونَ.
سلام بر اهل دیار از مؤمنان و مسلمانان، شما پیشروان ما بودید، و ما هم ان شاء اللّه به شما ملحق میشویم.
و از حضرت حسین علیه السّلام روایت شده: هرکه وارد قبرستان شود و بگوید:
اللَّهُمَّ رَبَّ هَذِهِ الْأَرْوَاحِ الْفَانِيَةِ وَ الْأَجْسَادِ الْبَالِيَةِ وَ الْعِظَامِ النَّخِرَةِ الَّتِي خَرَجَتْ مِنَ الدُّنْيَا وَ هِيَ بِكَ مُؤْمِنَةٌ أَدْخِلْ عَلَيْهِمْ رَوْحا مِنْكَ وَ سَلاما مِنِّي
اى پروردگار این ارواح فناپذیر و پیکرهاى پوسیده و استخوان هاى خاکسترشده اى که از دنیا خارج شدند، درحالی که مؤمن به تو بودند، نسیم رحمتی از جانب خود، و سلامى از من بر آنان وارد کن.
حق تعالى براى او به عدد خلق، از زمان آدم تا قیام قیامت، حسنات بنویسد، و از امیر مؤمنان علیه السّلام روایت شده است، هرکه وارد قبرستان شود و بگوید:
السَّلامُ عَلَى أَهْلِ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ مِنْ أَهْلِ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ يَا أَهْلَ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ بِحَقِّ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ كَيْفَ وَجَدْتُمْ قَوْلَ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ مِنْ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ يَا لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ بِحَقِّ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ اغْفِرْ لِمَنْ قَالَ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ وَ احْشُرْنَا فِي زُمْرَةِ مَنْ قَالَ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ عَلِيٌّ وَلِيُّ اللَّهِ.
سلام بر اهل لا اله الّا اللّه، از اهل لا اله الّا اللّه، اى اهل لا اله الّا اللّه، به حق لا اله الّا اللّه، چگونه یافتید سخن لا اله الّا اللّه، را از لا اله الّا اللّه، اى لا اله الّا اللّه، به حق لا اله الّا اللّه، بیامرز هرکه را گفت لا اله الّا اللّه، و ما را محشور کن در گروه آنان که گفتند: لا اله الّا اللّه، محمد رسول اللّه على ولى اللّه.
حق سبحانه و تعالى ثواب پنجاه سال عبادت را براى او بنویسد و گناه پنجاه ساله را از او و پدر و مادرش محو نماید.
و در روایت دیگرى وارد شده است: بهتر سخنى که در قبرستان بگویى، وقتى که از آنجا بگذرى، این است که بایستى و بگویى:
اللَّهُمَّ وَلِّهِمْ مَا تَوَلَّوْا وَ احْشُرْهُمْ مَعَ مَنْ أَحَبُّوا .
خدایا دوست آنان گردان، آنچه را دوست داشتند، و آنان را با هرکه دوست داشتند محشور فرما
سیّد ابن طاووس در «مصباح الزائر» گفته: چون زیارت اهل ایمان را قصد کنى، شایسته است روز پنجشنبه باشد، و گرنه هر وقت که خواستى، و کیفیت زیارت ایشان چنین است، که رو به جانب قبله نمایى، و دست خود را بر قبر گذارى، و بگویى:
اللَّهُمَّ ارْحَمْ غُرْبَتَهُ وَ صِلْ وَحْدَتَهُ وَ آنِسْ وَحْشَتَهُ وَ آمِنْ رَوْعَتَهُ وَ أَسْكِنْ إِلَيْهِ مِنْ رَحْمَتِكَ رَحْمَةً يَسْتَغْنِي بِهَا عَنْ رَحْمَةِ مَنْ سِوَاكَ وَ أَلْحِقْهُ بِمَنْ كَانَ يَتَوَلاهُ
خدایا به غربتش رحم کن، و به تنهایى اش برس، و وحشتش را همدم باش، و ترسش را ایمنى ده، و از رحمتت به او آرامش ده، رحمتى که به سبب آن از رحمت غیر تو بینیاز گردد، و او را به هرکه دوستش دارد ملحق کن
سپس سوره «قدر» را هفت بار مى خوانى.
و در صفت زیارتشان، و ثواب آن، حدیث دیگرى از فضیل روایت شده است که هرکه سوره «قدر» را هفت بار نزد قبر مؤمنى بخواند، حق تعالى فرشته اى به سوى قبر او بفرستد، که خدا را نزد قبر او عبادت کند، و حق تعالى ثواب عمل این فرشته را براى آن مرده بنویسد، پس زمانى که از قبرش برانگیخته شود، به هیچ هراسی از هراس هاى قیامت نگذرد، جز آنکه خدا آن هراس را به سبب آن فرشته از او بر گرداند، تا خدا او را وارد بهشت سازد، و با هفت بار «قدر» ، سوره «حمد» و «فلق» و «ناس» و «توحید» و «آیة الکرسى» را هر کدام سه بار بخواند.
و نیز در صفت زیارت آنها، روایت دیگرى از محمد بن مسلم روایت شده که گفت: خدمت حضرت صادق علیه السّلام عرض کردم: مردگان را زیارت کنیم؟ فرمود: آرى، گفتم: آیا آنها میدانند که ما به زیارتشان رفته ایم؟ فرمود: آرى به خدا قسم میدانند، و شاد میشوند، و به شما انس میگیرند، عرض کردم وقتى به زیارتشان میرویم چه بگوییم؟ فرمود بگو:
اللَّهُمَّ جَافِ الْأَرْضَ عَنْ جُنُوبِهِمْ وَ صَاعِدْ إِلَيْكَ أَرْوَاحَهُمْ وَ لَقِّهِمْ مِنْكَ رِضْوَاناً وَ أَسْكِنْ إِلَيْهِمْ مِنْ رَحْمَتِكَ مَا تَصِلُ بِهِ وَحْدَتَهُمْ وَ تُونِسُ بِهِ وَحْشَتَهُمْ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ ءٍ قَدِيرٌ.
خدایا زمین را از پهلوهایشان خالى گذار، و ارواحشان را به سوى خود بالا ببر، و از خشنودى خود به آنها عنایت کن، و از رحمتت به آنان آرامش ده، به طورى که با آنان تنهایى شان را برطرف کنى، و به وسیله آن ترس شان را همدم شوى به درستى که تو بر هر کار توانایى.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
شادی روحش یک حمد و سوره با صلوات قرائت بفرمایید
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ﴿٢٧﴾ ارْجِعِي إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً ﴿٢٨﴾ فَادْخُلِي فِي عِبَادِي ﴿٢٩﴾ وَادْخُلِي جَنَّتِي ﴿٣٠﴾
اى نفس مطمئنّه(۲۷) خشنود و خداپسند به‌سوى پروردگارت بازگرد(۲۸) و در ميان بندگان من درآى(۲۹) و در بهشت من داخل شو(۳۰)
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ. اى خدا تو بر اهل قبور نشاط و سرور عطا كن.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
با آقا امام حسین محشور باشی ان شاالله
0
0