۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۸۲۴۷۵
رییس ستاد اقامه نماز جمعه ارومیه:

دشمن از تربیت فرزندانی حسینی واهمه دارد

رییس ستاد اقامه نماز جمعه ارومیه گفت: دشمن از الگوگیری جوانان از شهدای کربلا و تربیت فرزندانی با سیره حسینی و آموزه‌های عاشورا واهمه دارد.
حجت‌الاسلام اکبر نوروزنژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام اکبر نوروزنژاد عصر دوشنبه در همایش دختران حسینی که با حضور پرشور بانوان و دختران حسینی در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در آیات قرآن کریم برخی افراد را الگوی انسان‌ها معرفی می‌کند تا انسان‌ها با الگو گیری از سیره و مشی آنها مسیر رستگاری را طی کرده و به خداوند تقرب جویند و حضرت محمد(ص) در راس همه این افراد قرار داشته و الگوی همه بشریت است.

وی با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم تنها مردان الگوی بشریت معرفی نشده‌اند بلکه در کنار آنها، زنانی چون حضرت آسیه و دختران شعیب نیز الگوی مردم معرفی شده‌اند، عنوان کرد: برخی از زنان در طول تاریخ به مقامی از منزلت رسیده‌اند که نه تنها به عنوان راهنما و الگوی بانوان بلکه الگوی مردان نیز مطرح شده‌اند که حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) نیز ازجمله این بانوان هستند‌.

رییس ستاد اقامه نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه امام حسین(ع) با علم به جایگاه و نقش زنان، در کربلا خواهر، زنان و دختران خویش را با خود همراه کرد، تصریح کرد: زنان در کنار یاران امام حسین(ع) که در جنگ سخت با دشمن به شهادت رسیدند، سرباز جنگ نرم کربلا بودند که حماسه عاشورا را به جهانیان معرفی کردند و چه بسا اگر حضرت زینب(س) نبود عاشورا در همان کربلا دفن می‌شد.

وی با بیان اینکه امکان تکرار عاشورا در هر دوره و زمانی وجود دارد، تصریح کرد: درهمین راستا باید زنان و دخترانی چون حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) و جوانانی چون حضرت علی‌اکبر(ع) تربیت شود.

حجت الاسلام نوروزنژاد خاطرنشان کرد: دشمن از الگوگیری جوانان از شهدای کربلا واهمه دارد و برای این منظور در انگلیس اجازه انجام هر گونه عزاداری برای امام حسین(ع) از زنجیرزنی تا قمه‌زنی را می‌دهند اما اجازه برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی را نمی‌دهند چرا که این کار را زمینه‌ساز تربیت سربازانی برای ظهور امان زمان(عج) می‌دانند و از تربیت فرزندانی با سیره حسینی و آموزه‌های عاشورا وحشت دارند./۹۳۵/پ204/ب1

ارسال نظرات