۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۸۲۵۸۴
آیت الله تحریری:

گناه سبب حبس روح انسان در زندان دنیا می‌شود

تولیت حوزه علمیه مروی گفت: هر اندازه انسان در دنیا اهل مجاهدت باشد می‌تواند با اولیای الهی پیوند برقرار کند اما گناهان سبب قطع این پیوند می‌شوند.
دیدار سردبیر و دبیران خبرگزاری رسا با آیت الله تحریری تولیت حوزه علمیه مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد باقر تحریری تولیت حوزه علمیه مروی در کلاس درس اخلاق که امروز در این حوزه علمیه برگزار شد، گفت: بالاترین و ارزشمندترین مواعظ از سوی خداوند متعال به واسطه شخصیت‌های مهم تاریخ که انبیا و اولیا بوده‌اند در اختیار ما قرار گرفته است.

وی افزود: تحت ولایت خدا قرار گرفتن این است که ما همه شئون وجودی خود را با آگاهی تحت سرپرستی خدا و اولیای الهی قرار دهیم.

تولیت حوزه علمیه مروی در ادامه اظهار داشت: انسان با رفتار و اعمال، سرنوشت خود را می‌سازد؛ تحت ولایت خدا رفتن یعنی ساخته شدن انسان با این اعمال و رفتار.

وی ابراز داشت: یکی از مهمترین رفتارهای انسان سخن گفتن و توجه به وظایف لازم روزمره خود است، خداوند متعال به هر انسانی توان و ظرفیتی عنایت کرده است و آدمی را قابل دانسته به او خطاب‌هایی عمیق و وسیع جهت حرکت انسان به سوی خود کند در حالی که چنین خطاب‌هایی را به سایر موجودات نکرده است.

آیت الله تحریری ابراز داشت: قلب مومن جایگاه فرماندهی خداست؛ ایمان باید در شئون وجودی و زندگانی انسان معلوم شود؛ آدمی دارای آگاهی و اختیار خاصی است که سایر موجودات از آن بی‌بهره‌اند.

وی در ادامه بیان داشت: در مقایسه با اعمال سایر اعضای انسان در روایات به دلیل آثار فردی و اجتماعی، توجه زیادی به اعمال زبان شده است؛ اگر آنچه از زبان انسان صادر می‌شود طیب باشد قطعاً پاکی آن در روح و جان انسان اثر خواهد گذاشت.

تولیت حوزه علمیه مروی اظهار داشت: فضول کلام هیچ ثمره دنیا و آخرتی برای انسان و دیگران که مستمع آن هستند ندارد و کمبودها و نواقص انسان را آشکار می‌کند؛ اعمال صالح انسان سبب ارتباط و وصل انسان به اولیای الهی می‌شود.

وی افزود: هر اندازه انسان در دنیا اهل مجاهدت باشد می‌تواند با اولیای الهی پیوند برقرار کند و با استمرار بر عمل آن را محکم کند اما باید دانست که گناهان سبب قطع این پیوند می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خاصیت گناه این است که سبب حبس روح انسان در زندان دنیا می‌شود؛ طلاب که با واقعیات و حقایق آشنا می‌شوند باید بدانند مقدمات پیاده کردن باورها و شکل گیری جان انسان با اعمال صالح است./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات