۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۸۲۶۷۵

تداوم تبعیض علیه مسلمانان در کبک کانادا

هر چند انتخابات کبک را نقطه عطفی در سیاست این منطقه خوانده‌اند اما تهدید به ممنوعیت نمادهای دینی در این استان همچنان ادامه دارد.
کانادا

به گزارش خبرگزاری رسا، یک روز پس از پیروزی غیرمنتظره ائتلاف آینده (Coalition Avenir Québec) در انتخابات کبک کانادا، فرانسوا لگو نخست وزیر جدید این ایالت در یک کنفرانس خبری گفت که قصد دارد لایحه مقابله با نمادهای دینی برای کارمندان در «سمت‌های حکومتی» را در سراسر این استان اجرا کند.

در یک دهه گذشته سیاستمداران این منطقه همواره کوشیده‌اند ممنوعیت‌های مختلفی را علیه نمادهای دینی، به ویژه نقاب، وضع کنند. این اقدامات با اعتراضات گروه‌هایی مثل شورای ملی مسلمانان کانادا، شورای زنان مسلمان کانادا و انجمن آزادی‌های مدنی کانادا روبرو شده است.

شورای حقوق و آزادی‌ها (Charter of Rights and Freedoms)، نقش مهمی در جلوگیری از اعمال این قوانین که به نظر می‌رسد تنها برای محدود کردن نمادهای دینی گروه‌های اقلیت کاربرد دارد، ایفا کرده است.

آقای لگو گفته است ممنوعیت مورد نظر وی در مورد پوشش‌های مذهبی برای معلمان، قضات و افسران پلیس، بسیار مهم است چون از پایمال شدن قوانین حقوق مدنی و آزادی افراد جلوگیری می‌کند. وی می‌گوید که اکثریت مردم کبک با سیاست جدید وی موافق هستند.

با این حال در قوانین محدود کننده نمادهای دینی استثنائاتی لحاظ شده است مثلا نمادهای دینی کاتولیک‌ها را «فرهنگی» و «تاریخی» و نه پدیده‌ای دینی دانسته است./۸۴۷/ب۱۰۲/ع

منبع: ایکنا

ارسال نظرات