۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۸۲۸۲۷
آیت الله علوی گرگانی:

معلمان در عمل هدایتگر و تربیت کننده دانش آموزان باشند

حضرت آ‌یت الله علوی با بیان این که مسؤولان آموزش و پرورش و معلمان باید بیشتر دلسوزی کنند تا افراد سالم تری پرورش داده شوند، گفت: آموزش و پرورش و معلمان باید با عمل خود دانش آموزان را هدایت و تربیت کنند و در کارها خدا را در نظر داشته باشند.
دیدار وزیر آموزش و پرورش با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند می فرماید اسلام بهترین امت است البته به شرط این که اعتقاد و امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد.

وی افزود: همه گره های اجتماعی با اجرای دستورات الهی باز می شود، کارهای مسؤولان باید بر اساس رضایت خدا بوده و برای دلسوزی ملت باشد، باید بیشتر از این ها به کارها و مشکلات مردم برسیم تا مشکلات بیش از این سبب آزردگی آن ها نشود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که پیشوایان و بزرگان جامعه ملاک صحت و سقم هستند، اظهار داشت: اگر دو دسته اصلاح شوند جامعه خوب می شود، خواص امت علما و امرا هستند که تا اصلاح نشوند مردم اصلاح نخواهند شد.

وی ادامه داد: مسؤولیت بار سنگینی است و مسؤولان رده بالاتر  باید بررسی کنند آیا کسانی که سرکار هستند اعتقاد به اسلام و انقلاب دارند یا خیر؟اگر افراد غیر معتقد باشند چگونه می توان  به مردم  که صاحب انقلاب هستند جواب داد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: گاهی کسی از پستی می رود بسیاری خدا را شکر می کنند در حالی که باید  به گونه ای رفتار کرد که مردم از رفتن فرد مسؤول ناراحت شوند.

وی مقوله تعلیم و تربیت را امری سرنوشت ساز دانست و عنوان کرد: باید فرهنگ و سیاست های اسلامی و علوی در تعلیم و تربیت اجرا شود و باید دانش آموزان رابه گونه ای تربیت کرد که در آینده عهده دار مسؤولیت های مهم و متعهد باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: مسؤولان آموزش و پرورش و معلمان باید بیشتر دلسوزی کنند تا افراد سالم تری پرورش داده شوند، آموزش و پرورش و معلمان باید  با عمل خود دانش آموزان را هدایت و تربیت کنند و در کارها خدا را در نظر داشته باشند.

ارسال نظرات