۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۸۲۹۲۴

نرم افزار "راه" همراه زائران اربعین

نصب سامانه "راه" در قالب نسخه اندروید و تحت‌وب، ارتباط بین خادمان و زائران اربعین را تسهیل می‌کند.
نرم افزار خادمان راه

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، سامانه «راه» با ایجاد یک مرکز واحد و در دسترس، امکان ارتباط بین خادمان و زائران اربعین را تسهیل می‌کند، به کمک این سامانه ستادهای خدمت‌رسان می‌توانند با نظم و سرعت بیشتری خدمات خود را ارائه کنند، همچنین زائران با استفاده از نرم افزار تلفن همراه، می‌توانند از خدمات نزدیکترین خادمان بهرمند شوند.

خبرنگار رسا در گفت‌وگویی با مهدی چپریان مدیر عامل شرکت توسعه فناورانه خزائن آسمان، ویژگی‌ها و اهداف ساخت نرم افزار «راه حسین(ع)» را بررسی کرده است.

ضرورت حفظ میزبانی مردم عراق در زمینه اربعین

چپریان با بیان این‌که حفظ میزبانی مردم عراق و مردمی ماندن جریان عظیم اربعین دو دغدغه‌ مهم رهبر انقلاب در زمینه اربعین است، اظهار داشت: انتقال هزینه‌ و خدمت‌رسانی مردم ایران به عراق نباید به صورتی باشد که سبب کمرنگ شدن میزبانی مردم عراق در زمینه اربعین شود.

مدیر عامل شرکت توسعه فناورانه خزائن آسمان با اشاره به اشتیاق مردم ایران نسبت به خدمت‌رسانی از زائران اربعین در عراق بیان کرد: در این زمینه باید بر میزبانی مردم عراق تأکید داشت و به جای آن می‌توان مردم عراق را در ارائه خدمات یاری کرد.

وی ادامه داد: نیازهای فراوانی برای خدمت رسانی به زائران ایرانی در وجود دارد و سفره‌ بسیار گسترده‌ای در خاک ایران فراهم است که لازم است به صورت شایسته به این مسأله پرداخته شود.

چپریان با اشاره به فعالیت‌ها و مطالعات صورت گرفته در زمینه تولید نرم‌افزار خدمت رسان اربعین بیان کرد: بررسی‌های دقیقی توسط جمعی از طلاب و دانشجویان برنامه‌نویس مجموعه در زمینه خدمت‌رسانی انجام و این نتیجه حاصل شد که نرم‌افزاری برای ارائه و دریافت آسان خدمات توسط خادمان و مردم آماده شود و زائران نیز بهترین خدمات را از مردم ایران سهیم شوند.

وی افزود: تیم برنامه نویسی این نرم افزار از شرکت آسمان هستند که بعد از دو ماه فعالیت شبانه روزی این نرم افزار را در نسخه اندروید و تحت‌وب آماده سازی کردند.

نرم‌افزار خادمین اربعین،‌ برنامه سراسر فرهنگی

چپریان با بیان این‌که این پروژه در حقیقت کاملا فرهنگی بوده و از پیوست فنی برخوردار است، گفت: کاربران این نرم‌افزار می‌توانند با وارد شدن به این نرم افزار، خدمات دسته بندی و معرفی شده در شهرهای مختلف توسط خادمان حسینی(ع) را انتخاب کنند.

مدیر عامل شرکت توسعه فناورانه خزائن آسمان اضافه کرد: خادمان نیز در این نرم افزار می‌توانند با معرفی دسته‌بندی خدمات خود همچون اسکان، اطعام، خدمات فرهنگی و بهداشت و درمان را در اختیار زائران قرار دهند.

وی تولید این نرم افزار را سبب فعال شدن ظرفیت مردمی خدمت به امام حسین(ع) توصیف و بیان کرد: با این اپلیکشین می‌توان سفره‌ای را به مردم ایران نشان داد که از طریق آن در شهر خود به بهترین شیوه از زائران میزبانی کنند و سهم آنها در این جریان عظیم مشخص شود.

چپریان با اشاره به استقبال گسترده مردمی برای خدمت رسانی به زائران اربعین در شهرهای مختلف کشور خاطرنشان کرد: به دلیل فراهم نبودن زمینه برای ارائه خدمات و مشخص نبودن وظایف، خدمت رسانی به زائران به درستی انجام نمی‌شد؛ اما از طریق این اپلیکیشن خدمات موجود برای انتخاب در منظر دید زائران قرار می‌گیرد.

اهداف نرمافزار

وی درباره هدف تولید این نرم افزار بیان کرد: ایجاد سهولت و دسترسی به خدمات مردمی در جریان عظیم اربعین در سمت ایران مهمترین هدف تولید آن بوده است تا سهم و نقش مردمی ایرانیان در فضایی آسانتر انجام شود و بتواند نقش خود را پیدا کند.

مدیر عامل شرکت توسعه فناورانه خزائن آسمان اضافه کرد: مدیریت خدمت‌رسانی و میزبانی از قالب و درگاهی واحد به منظور دریافت خدمات از سوی زائران به بهترین شکل ممکن، الگوبرداری از ایده‌های دیگر شهرها، ایجاد رقابت سالم در خدمت رسانی به زائران، آسان شدن فرآیند میهمانپذیری و اطمینان خاطر مردم از اسکان و اطعام خود و تأمین فضای امنیت زیارت و زائران از طریق درگاه این نرم افزار از دیگر اهداف تولید نرم افزار «خادمین اربعین» است.

ویژگی‌های نرم‌افزار

وی با اشاره به ویژگی و مزیت نرم افزار «راه حسین(ع)» بیان کرد: از شاخصه‌های این نرم‌افزار، کاربردی بودن آن است، چراکه زائر و خادم از طریق آن می‌توانند نیاز و عرضه را به هم برسانند.

چپریان مطرح کرد: شرکت توسعه فناورهای فرهنگی خزائن آسمان متکفل تولید این نرم‌افزار بوده است، البته از نیروهای انسانی دیگر مجموعه‌ها در تولید این نرم افزار استفاده شده است و به معنای واقعی یک کار جهادی توسط خود همکاران انجام شد، چراکه یک موکب مجازی در این ایام برای تسهیل در خدمت رسانی به زائران بود.

وی در پایان تأکید کرد: تولید این نرم افزار کاملا مردمی و خصوصی انجام شده است و هیچ حمایتی از مکانی یا ارگان خاصی در این زمینه دریافت نشده است.

گفتنی‌است، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت نرم افزار «راه حسین(ع)» می‌توانند به نشانی اینترنتی rah-app.ir مراجعه کنند./876/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات