۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۸۲۹۲۸
استاندار آذربایجان غربی:

مقبره سیدصدرالدین چالدارن ساماندهی شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: اعتبارات مورد نیاز برای ساماندهی مقبره سید صدرالدین و همچنین ایجاد المان و موزه در جوار این مقبره بر اساس طرح مطالعاتی و کارشناسی تامین می شود.
شهریاری استاندار آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمد مهدی شهریاری امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران دستگاههای فرهنگی در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان غربی با وجود پیشینه فرهنگی و برخورداری ازاماکن تاریخی، در صورت ساماندهی مکان های تاریخی و معرفی مناسب می تواند به عنوان مرکز تاریخی- گردشگری کشور مطرح شود.

وی بر معرفی قدمت فرهنگی و ساماندهی آثار تاریخی استان تأکید کرد و افزود: شناسایی و ساماندهی گذرهای فرهنگی و معرفی آنها به گردشگران می تواند زمینه را برای حضور گردشگران بیشتر فراهم کند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به رشد تکنولوژی، نسل جدید توجه کافی به مباحث تاریخی و فرهنگی ندارند که باید این موضوع نیز در برنامه ریزی ها مد نظر قرار گیرد.

وی به مغفول ماندن نقش آذربایجان غربی در دفاع مقدس و عملیات های انجام شده در این منطقه، خاطرنشان کرد: مقابله با ضد انقلاب، گروههای تبلیغاتی، عملیات های نظامی و همچنین نقش اقشا مختلف مردم در جنگ  محورهایی است که باید برای نسل جوان کشور بازگو شود.

شهریاری اظهار کرد: متاسفانه کار رسانه ای عمیق و مطالعه شده در زمینه دفاع مقدس هم در صداو سیما و هم نشریات مکتوب بسیار کم و سطحی است.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، در ادامه بر ساماندهی مقبره سید صدرالدین چالدران تأکید کرد و گفت: این مقبره نماد جنگ چالدران است که متاسفانه امروز رو به فراموشی است.

وی گفت: اعتبارات مورد نیاز برای ساماندهی مقبره سید صدرالدین و همچنین ایجاد المان و موزه در جوار این مقبره  بر اساس طرح مطالعاتی و کارشناسی تامین می شود تا این مکان تاریخی احیا شده و به عنوان مقصد گردشگری قرار گیرد.

شهریاری با پیشنهاد نصب المان و تابلو شناسنامه در 21 نقطه شهر ارومیه که در زمان جنگ بمباران شده بود، موافقت کرد./۹۳۵/پ204/ب1

ارسال نظرات