۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۸۳۱۲۲

عرضه ۷۰ عنوان کتاب رایزنی فرهنگی در نمایشگاه کتاب بلگراد

سفارت ایران در صربستان در نمایشگاه کتاب بلگراد با بیش از ۷۰ عنوان کتاب ترجمه شده به زبان صربی در این رویداد فرهنگی به معرفی گوشه ای از فرهنگ و ادبیات فارسی خواهد پرداخت.
نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا شصت و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد با شعار «لذت مطالعه» و با شرکت نویسندگان ادبی، ناشران و دوستداران کتاب از 30مهرماه آغاز به کار می‌کند و علاقه مندان به کتاب و ادبیات از منطقه و دیگر کشور های جهان در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.

 در این نمایشگاه رایزنی فرهنگی سفارت ایران در صربستان با بیش از ۷۰ عنوان کتاب ترجمه شده به زبان صربی در این رویداد فرهنگی به معرفی گوشه ای از فرهنگ و ادبیات فارسی خواهد پرداخت.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در طول برگزاری نمایشگاه از دو کتاب ترجمه شده به زبان صربی رونمایی خواهد کرد. در حاشیه نمایشگاه کتاب رایزنی با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران  «روز ایران» را برگزار خواهد کرد.   

وسعت، محبوبیت و اهمیت این نمایشگاه کتاب، عواملی است که آن‌ را در ردیف یکی از سه رویداد برجسته از این دست در سطح اروپا قرار می‌دهد. سال گذشته این نمایشگاه بیش از هزار شرکت‌کننده را ثبت کرد که نیمی از آن‌ها ناشرانی از صربستان و همچنین بیش از ۲۰ کشور دیگر بودند. این نمایشگاه در زیر‌بنایی به مساحت ۱۵هزار متر مربع و در فضایی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع برگزار شد و در طول هشت روز، بیش از  یک میلیون و 87 هزار بازدید کننده از صربستان، منطقه و سراسر جهان از آن بازدید کردند.

از سال ۲۰۰۲، نمایشگاه کتاب بلگراد توجه خاصی را به مهمان افتخاری نمایشگاه اختصاص داده است. در محوطه‌ای که به‌طور خاص در اختیار آنان قرار می‌گیرد ناشران، نویسندگان و فرهنگ خود را ارائه می‌کنند. تاکنون مهمان‌های افتخاری این نمایشگاه نروژ، کانادا، فرانسه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، ژاپن، یونان، سوئد، کشورهای پرتغالی زبان، مجارستان، لهستان، چین، روسیه، ایران و کشورهای آلمانی زبان بوده اند. امسال کشور مهمان افتخاری مراکش خواهد بود.

این رویداد فرهنگی به‌طور خاص برای بلگراد مهم است، شاید حتی مهمترین ، چراکه بسیاری از شخصیت های برجسته ی ادب و نشر را به پایتخت صربستان می آورد. اهمیت آن برای منطقه نیز بالا است، زیرا علاوه بر ارائه ی غنی کتاب با قیمت های مناسب ، این نمایشگاه همچنین جایی است که برنامه های متعددی مانند مباحثه ، سخنرانی و کنفرانس برگزار می شود. همچنین نمایشگاه، امکان آگاهی ناشران از آخرین تحولات جهان چاپ و نیز دیدار آنان با همتایان خود و آشنایی با محبوب‌ترین نویسندگان را فراهم می‌آورد این نمایشگاه مدت هشت روز برپاست./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات