۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۸۳۲۸۰
آیت الله علوی گرگانی:

سختی معیشت موجب فساد در جامعه می‌ شود

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به این که نباید مسیر فساد و خیانت برای بدخواهان باز و هموار شود تأکید کرد که دین و ایمان مردم معلول حرکت درست مسؤولان است.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار رییس و جمعی از مدیران سازمان ملی استاندارد کشور با بیان این که خداوند همه کارهای عالم را وسیله سرگرمی انسان قرار داده است، ابراز داشت: در قرآن می خوانیم همین مادیات و همین حیات دنیا چه بسا ما را به سعادت در سرای آخرت برساند.

وی افزود: این برای همه مسؤولان درس است که زندگی دنیایی برای کسانی که اهل ایمان باشند خیر و خوبی خواهد داشت، مسؤولیت شما نیز بسیار سنگین است تا خدایی ناخواسته عمل و خیانتی به حقوق مردم صورت نگیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: امور تولیدی، امور غذایی و مسائل حلال و حرام به دست شما است که اگر در آن دقت صورت نگیرد، متأسفانه منجر به فساد در کشور می‌ شود و یا اگر اجناس ما کیفیت خاص خودش را نداشته باشد مردم رو به اجناس دیگر می آورند.

وی با اشاره به این که امروز زندگی و معیشت مردم آکنده از سختی و مرارت است، ابراز داشت: همین سختی معیشت موجب فساد در جامعه می‌ شود، در روایت هم داریم که اگر فشار مالی به مردم وارد شود دین آنها در معرض خطر قرار می‌ گیرد، از این رو دین و ایمان مردم معلول حرکت درست مسؤولان است.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی بیان داشت: نباید راه خیانت در کشور  باز باشد، تا جایی که شنیده ایم عده ای تلاش کرده اند حیواناتی که حرام گوشت هستند را به عنوان گوشت حلال به دست مردم برسانند که قبل از رسیدن به نتیجه دستگیر شده بودند، بنابراین برخی دشمنان این مردم از هر راهی می‌ خواهند ثروت اندوزی کنند که اگر نظارت درستی نباشد مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: شما همیشه خودتان را در محضر خدا ببینید و دستگاه های کنترل کننده کشور نیز خود را فعال کنند که آبروی کشور در گرو عمل مسؤولان است و هرچه تقلب و خیانت در صنایع زیادتر شود فساد هم افزایش پیدا خواهد کرد./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات