۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۸۳۲۸۷
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

دولت به حماسه اربعین نگاه درآمدزایی نداشته باشد

نماینده خبرگان با تأکید بر این که دولت نباید حماسه اربعین را محلی برای درآمدزایی قرار دهد، گفت: اگر دولت در زمینه اربعین سرمایه گذاری کند، هزینه هایش در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت امنیت ملی و همبستگی اجتماعی ده ها برابر کاهش می یابد.
حجت الاسلام دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت زیارت اربعین از بعد تاریخی گفت: هنگامی که زیارت اربعین به صورت دسته جمعی تحقق یابد، سبب ایجاد همبستگی اجتماعی و وحدت اجتماعی حول محور امام حسین(ع) می شود.

وی پیام زیارت اربعین برای دشمنان را این گونه بیان کرد: زیارت اربعین عزت و وحدت اسلامی را در معرض دید جهانیان قرار می دهد و به جرأت می توان گفت این حماسه عظیم، بزرگترین راهپیمایی مذهبی در دنیا است و سبب می شود افراد بسیاری در نقاط مختلف جهان نسبت به این مسأله کنجکاو شده و با تحقیق به حقانیت اسلام پی ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به نگرانی و احساس خطر دشمنان از حماسه اربعین اظهار داشت: عکس العمل هایی که از سوی دشمنان قسم خورده اسلام همانند آمریکا، رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی مشاهده می کنیم، نشان دهنده این است که آن ها از جریان عظیم راهپیمایی اربعین به شدت احساس خطر می کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اگر حماسه اربعین به شکل سازمان یافته صورت گیرد، هم می تواند بازتاب جهانی خوبی داشته باشد، هم می تواند مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام باشد و همچنین زمینه ظهور امام زمان(عج) را نیز فراهم کند.

وی با اشاره به آثار تربیتی و اخلاقی زیارت اربعین بیان کرد: این حماسه عظیم روحیه جهادی و روح تعاون و همکاری را در افراد زنده می کند؛ سال گذشته مشاهده کردیم که افراد هنگامی که از زیارت اربعین بازمی گشتند به کرمانشاه رفتند و به صورت جهادی به زلزله زدگان کمک رسانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تأکید بر ضرورت تسهیل زیارت اربعین از سوی دولت تأکید کرد: دولت نباید حماسه اربعین را محلی برای درآمدزایی قرار دهد، بلکه باید از طریق رایزنی با دولت عراق زمینه های زیارت اربعین را برای افراد تسهیل کند؛ بی شک اگر دولت در زمینه اربعین سرمایه گذاری کند، هزینه هایش در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت امنیت ملی و همبستگی اجتماعی ده ها برابر کاهش می یابد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مسؤولان باید تلاش کنند تا هر سال که از اربعین می گذرد، نقاط ضعف را کاهش و نقاط مثبت را تقویت کنند تا با عنایات خداوند، این حرکت عظیم با تقویت پدیده بیداری اسلامی مقدمه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات