۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۸۳۳۰۴
حجت الاسلام فاضل تأکید کرد؛

ضرورت تقویت انجمن های علمی در مدارس علمیه

دبیر سومین جشنواره علامه حلی مازندران با بیان این که یکی دیگر از راه های مهم تقویت پژوهش در حوزه تشکیل انجمن های علمی با حضور طلاب علاقه مند است، گفت: متأسفانه این انجمن ها یا در مدارس علمیه وجود ندارد و یا تنها در حد تشکیل باقی مانده است.
دبیر دومین جشنواره علامه حلی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد صادق فاضل، دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران امروز جمع طلاب مدرسه علمیه فیضیه مازندران به اهمیت و ضرورت توجه به پژوهش در حوزه اشاره کرد و گفت: باید بحث پژوهش در حوزه از پایه های نخست مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که متأسفانه امروز مسأله پژوهش در بسیاری از مدارس مورد بی توجهی قرار می گیرد، افزود: علیرغم ظرفیت های بالقوه ای که در مدارس وجود دارد، اما همچنان شاهد بی توجهی به مسأله پژوهش هستیم.

حجت الاسلام فاضل با تأکید بر این که پژوهش در حوزه باید به یک فرهنگ تبدیل شود، خاطرنشان کرد: همان طور که مسائلی همچون مباحثه و مطالعه در حوزه به یک سنت و فرهنگ غیر قابل تغییر تبدیل شده باید در موضوع تحقیق و پژوهش نیز شاهد چنین مسأله ای باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی مدیران و اساتید بی انگیزگی طلاب را یکی از مهم ترین عوامل نپرداختن به مسأله تحقیق و پژوهش در حوزه عنوان می کنند، تصریح کرد: این در حالی است که باید با اقدامات تشویقی این انگیزه در طلاب ایجاد شود.

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که نمی توان به اجبار تحقیق و پژوهش را در حوزه نهادینه کرد، بیان داشت: اما در مقابل می توان با برگزاری کارگاه های پژوهشی، نشست های علمی و همچنین اقدامات تشویقی، انگیزه طلاب را نسبت به مسأله مهم تحقیق و پژوهش بالا برد.

حجت الاسلام فاضل بر ضرورت برگزاری نشست های علمی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر جای برگزاری چنین نشست هایی خالی است و مورد توجه مدیران و اساتید حوزه قرار نمی گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که یکی دیگر از راه های مهم تقویت پژوهش در حوزه تشکیل انجمن های علمی با حضور طلاب علاقه مند است، خاطرنشان کرد: متأسفانه این انجمن ها یا در مدارس علمیه وجود ندارد و یا تنها در حد تشکیل باقی مانده است.

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران بر ضرورت شناسایی استعدادهای پژوهشی در مدارس علمیه استان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر طلاب مستعدی در حوزه پژوهش در مدارس علمیه وجود دارند که به دلیل عدم شناسایی و بهره گیری از توان علمی شاهد بی انگیزگی در میان آنها هستیم./۹۵۰/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات