۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۸۳۳۵۳
ابوترابی در گفت‌وگو با رسا:

وزرای دولت پیر، ناتوان و فرسوده هستند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس حب جاه و مقام مسؤولان را سدی در برابر جوانگرایی در مدیریت کشور دانست و گفت: وزرای دولت دوازدهم پیر، ناتوان و فرسوده هستند.
ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت ضرورت جوانگرایی در مدیریت کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب راهکارهای اساسی و کاملا عملیاتی در راستای گذر از دوران سخت اقتصادی به دولت دادند.

وی افزود: یکی از راهکارهایی که حضرت آقا بسیار بر آن تأکید دارند به کار گرفتن جوانان است از این جهت که جوانان علم روز را دارند و باانگیزه و پرانرژی هستند ضمن اینکه افراد پا به سن گذاشته و با تجربه می‌توانند در کنار جوانان باشند و تجربیات خود را در اختیار آنان قرار دهند.

ابوترابی ادامه داد: علم، انرژی و انگیزه جوان در کنار تجربه پیشکسوتان هر عرصه ترکیب زیبایی است که می‌تواند موتور محرک جمهوری اسلامی باشد، رهبر انقلاب این راهکار موثر را بارها و بارها در جلسات با مسؤولان و سخنرانی‌های مختلف به خصوص در سخنرانی ورزشگاه آزادی مطرح کردند. اما متاسفانه امروز دولت نسبت به این رهنمود بسیار مهم و راهگشای رهبر معظم انقلاب غفلت کرده و به آن عمل نمی‌کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه بیان داشت: از دیگر رهنمودهای رهبر انقلاب در جلسه سران سه قوه این است که با هم متحد شوید، از تشکیلات جدید و موازی کاری پرهیز کنید، از متخصصان و اقتصاددان‌ها راهنمایی و کمک بگیرید، اقداماتی که قرار است در موضوع رفع مشکلات اقتصادی به کار ببندید منطبق با قانون اساسی و قوانین عادی باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در جریان مشکلات اقتصادی اخیر اختیارات گسترده‌ای به رییس‌جمهور واگذار کردند که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز کمتر این اتفاق افتاده، از طرف دیگر از همه دستگاه‌ها خواستند که به دولت کمک کنند.

ابوترابی بیان داشت: یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کمک همه دستگاه‌ها به دولت و هماهنگی سران قوا با یکدیگر است، متاسفانه جلسات هماهنگی سران سه قوه تا امروز خروجی ملموسی برای مردم نداشته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به علت بی توجهی مسؤولان به امر جوانگرایی، گفت: رها کردن صندلی‌ها و پست‌ها برای برخی مسؤولان کار سختی است، متاسفانه این دولت، دولت اشرافی، تنبل، پیر و فرسوده است که حاضر نیستند صندلی و مقام را رها و به جوانان واگذار کند.

وی افزود: دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی سن بالای وزرا را شاهد بودیم که در دور دوم نیز میانگین سنی تغییر چندانی نکرد، امروز هم که صحبت تغییر برخی از وزرا است باز هم به سراغ افراد مسن رفتند افرادی که اگر کارآمد باشند باید به عنوان مشاور از آنها استفاده شود نه وزیر./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات