۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۸۳۳۸۱
آیت الله مدرسی:

زائران حسینی از موسم اربعین برای تزکیه نفس استفاده کنند

یکی از علمای عراق بیان کرد: موسم اربعین بهترین فرصت برای تزکیه نفس و طلب غفران الهی است.
 آیت الله سید محمد تقی مدرسی

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در پیام سالانه خود به مناسبت موسم اربعین حسینی نوشت: امام حسین (علیه السلام) روز عاشورا فرمودند: «هَلْ‏ مِنْ‏ ذَابٍ‏ يَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ اللَّهِ؟ هَلْ مِنْ مُوَحِّدٍ يَخَافُ اللَّهَ فِينَا؟ هَلْ مِنْ مُغِيثٍ يَرْجُو اللَّهَ فِي إِغَاثَتِنَا» (آیا مدافعی هست از حرم رسول خدا دفاع کند؟! آیا بنده یکتا پرستی هست درباره ستمی که بر ما وارد می شود از خدا بترسد؟! آیا فریاد رسی هست که به امید خداوندی به فریاد ما برسد؟!) شما زائران به ندای حزین سید الشهدا (علیه السلام) لبیک گفتید و با قلب هایتان ندای « لبيك يا حسين» سر دادید.

وی زائران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را مهمان خداوند متعال دانست و بیان کرد: در حدیثی از امام رضا (علیه السلام) آمده است «مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام بِشَطِّ الْفُرَاتِ كَانَ كَمَنْ زَارَ اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ» (کسى که قبر حضرت ابى عبد اللَّه الحسین علیه السّلام را در کنار فرات زیارت کند مثل کسى است که خدا را بالاى عرش زیارت کرده است.)

این عالم عراقی کربلا را تکه ای از بهشت دانست و افزود: میلیون ها زائر به زیارت این مکان مقدس مشرف می شوند و به غفران الهی و بخشش گناهان گذشته و آینده امیدوارند.

وی محاسبه نفس را ضروری دانست و عنوان کرد: زائران اباعبدالله الحسین باید محاسبه نفس کنند به طوری که نسبت به گناهی در گذشته انجام داده اند و یا به یاد می آورند، استغفار کنند و با نسبت به عدم تکرار اشتباهات گذشته ثابت قدم باشند.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: زائران امام حسین (علیه السلام) در بهشت قرار دارند بنابراین باید نسبت به وسوسه های شیطان هوشیار باشند زیرا همان طور که شیطان موجب شد که پدرمان حضرت آدم از بهشت تنزل کند، اگر نسبت به اقدامات این دشمن قسم خورده هوشیار نباشیم امکان دارد که ما نیز در دام حیله های آن گرفتار شویم و مسیری برای ورود به قلب هایمان پیدا کند./994/ب901/ف

ارسال نظرات