۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۸۳۴۰۰
در دهه آخر ماه صفر؛

۱۰۰ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف بجنورد اعزام می‌شوند

هم‌زمان با ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر بیش از ۱۰۰ روحانی مبلغ و مبلغه به مساجد و مناطق مختلف شهری و روستایی بجنورد اعزام می‌شوند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های اربعین و دهه پایانی ماه صفر، اظهار کرد: امسال برنامه‌های فرهنگی و عزاداری دهه آخر صفر به‌صورت ویژه در بجنورد برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها در راستای ارتقای کیفی مراسم عزاداری دهه آخر صفر و باهدف ترویج فرهنگ حسینی و اهداف قیام عاشورا و تبیین اهمیت مناسبت‌های دهه آخر صفر به همت روحانیان، کانون‌های فرهنگی، مؤسسات قرآنی، مبلغان و مبلغات در مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی تشریح فلسفه و اهمیت اربعین حسینی، تبیین سیره زندگانی حضرت پیامبر اکرم(ص)، حضرت امام حسن و حضرت امام رضا (ع)، قرائت زیارت اربعین، دسته روی هیئات مذهبی در روز اربعین، قرائت زیارت حضرت رسول اکرم (ص)، برپایی محافل عزاداری شهادت ثامن‌الائمه در مساجد را ازجمله برنامه‌های دهه آخر صفر برشمرد.

به گفته وی در این ایام درمجموع بیش از ۱۵۰ برنامه محوری در حوزه فرهنگی، مذهبی، تبلیغی و دینی در مساجد و مناطق مختلف شهرستان بجنورد برگزار خواهد شد.

وی همچنین به اعزام ۱۰۰ مبلغ و مبلغه مقیم و غیرمقیم در دهه آخر صفر به همت اداره تبلیغات اسلامی بجنورد اشاره کرد و افزود: علاوه بر این در دهه آخر صفر امسال با هماهنگی‌های انجام شده، بیش از ۵۰۰ جلسه سخنرانی در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مجوز 220 هیأت مذهبی بجنورد بر اساس ثبت‌نام در سامانه طوبی صادر شد، اظهار کرد: هیئات مذهبی که در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند بعد از بررسی و تأیید مجوزهای آن‌ها صادر شد.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی هیأت‌های مذهبی و برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان به جهت کاهش آسیب‌های موجود، افزود: با شناسنامه‌دار شدن هیئات مذهبی آمار دقیقی از نحوه عملکرد و فعالیت‌ها خواهیم داشت که این امر به برنامه‌ریزی و ساماندهی هرچه بهتر هیئات مذهبی کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: در شهرستان بجنورد 410 هیأت مذهبی وجود دارد که شناسایی شده و بر اساس نوع فعالیت و گستره فعالیت طبقه‌بندی شدند؛ اما آن دسته از هیأت‌هایی که در سامانه طوبی ثبت شده‌اند هیأت‌های بزرگ و فعال سطح شهرستان محسوب می‌شوند./9314/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات