۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۸۳۴۰۸
اوحدی خبر داد؛

برگزاری ۸ سوگواره آئینی در مسیر پیاده روی زائران حسینی

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ۸ سوگواره شعر آئینی در ۸ موکب برپا شده در مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی برپا می شود که دراین سوگواره ها شعرای آئینی عراقی و ایرانی حضور پیدا خواهند کرد.
سعید اوحدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سعید اوحدی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره ارشاد خوزستان، با اشاره به سناریوی استکبار و نوکران منطقه ای برای اختلاف افکنی میان ملت های ایران و عراق عنوان داشت: در کنار موکب های ستاد عالی کانون های مساجد، 8 سوگواره شعر آئینی در 8 موکب برپا شده در مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی برگزار می شود و دراین سوگواره ها شعرای آئینی عراقی و ایرانی حضور پیدا خواهند کرد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه برپایی نمایشگاه عکس و یادگارهایی از شهدای مدافع حرم ایرانی و عراقی را خواهیم داشت، افزود: در روز اربعین و یا یک روز پس از آن، یادواره شهدای مدافع حرم ایرانی و عراقی در کربلا با رویکرد گرامیداشت شهدای محور مقاومت از جمله شهیدان عماد مغنیه، فتحی شقاقی، صماد و لطفی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از سه سال پیش کار نمادین بسیار زیبای پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران صورت گرفته که امسال با توجه به حمایت و حضور جدی ستاد عالی کانون های مساجد، پیش بینی می کنیم رونق بیشتری گیرد البته در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده و ان شاءالله پیاده روی از میدان امام حسین(ع) تا آستانه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی ادامه خواهد داشت.

اوحدی با اشاره به اینکه حرکت ساعت 6 در روز اربعین و پس از قرائت زیارت اربعین آغاز می شود، گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه ستاد عالی کانون های مساجد و سپاه حضرت رسول، مسؤولیت پیاده روی را عهده دار هستند البته در طول مسیر پیاده روی بیش از صد موکب از شرکت کنندگان پذیرایی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی، نقالی و مداحی در طول مسیر پیاده روی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: با هماهنگی آستان عبدالعظیم، نماز جماعت در حرم اقامه می شود و پیش بینی ما بر حضور 2 میلیون نفر در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی تهران است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه روز گذشته مراسم اختتامیه چهارمین جایزه بین المللی اربعین برگزار شد، اضافه کرد: امسال با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران پنجمین جایزه بین المللی برگزار می شود و شعرا، زائران و عزیرانی که دلنوشته، فیلم، عکس و هنرهای تجسمی  دارند، به دبیرخانه سوگواره جایزه بین المللی اربعین ارسال کنند.

وی گفت: قطعا از آثار ارسالی نمایشگاهی برگزار می شود، آثار منتخب چاپ و در سازه های فرهنگی شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اوحدی بیان داشت: در چهارمین جایزه بین المللی اربعین حدود 6 هزار اثر از کشورهای مختلف ارسال شده که برخی آثار برتر متعلق به کشورهایی همچون بوسنی و هرزگوین، ترکیه، افغانستان، عراق بود./9456/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات