۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۸۳۴۲۱

چند خبر کوتاه از استان خوزستان

انتصاب دبیر نخستین سوگواره ملی فیلم و عکس اربعین در خوزستان، برگزاری مجالس تعزیه خوانی سنتی تحت عنوان یادواره شهدای حادثه تروریستی اهواز در شهرستان شوش، ارسال ۱۳۷ اثر به جشنواره جایزه ادبی یوسف و اجرای برنامه های فرهنگی در مرز شلمچه چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان طی حکمی حجت ‌الاسلام مهدی عزیزی را به عنوان دبیر نخستین سوگواره ملی فیلم و عکس اربعین در خوزستان منصوب کرد.

در حکم انتصاب حجت ‌الاسلام مهدی عزیزی آمده است:

نظر به تعهد و تجربه جنابعالی در عرصه‌ های مختلف فرهنگی و هنری، به موجب این حکم، شما را به عنوان دبیر نخستین سوگواره ملی فیلم و عکس اربعین در خوزستان منصوب می ‌نمایم.

امید است با استعانت از خداوند منان و بهره‌ گیری از توان و تجارب مجموعه‌ همکاران ارجمند و اهالی فرهنگ و هنر در جهت رشد فضایل اخلاقی، شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی موفق و موید باشید.

برگزاری مجالس تعزیه خوانی سنتی تحت عنوان یادواره شهدای حادثه تروریستی اهواز در شهرستان شوش

به همت کانون شبیه‌ خوانی انجمن هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش، مجالس تعزیه خوانی سنتی تحت عنوان یادواره شهدای حادثه تروریستی اهواز در این شهرستان یرگزار شد.

این مجالس از 27 تا 29 مهرماه به مدت سه شب در محل سکوی تعزیه تالار نیایش برگزار شد.

در این یادواره، مجلس شبیه‌ خوانی حضرت علی اکبر به سرپرستی امید پیمان از اهواز، مجلس شبیه ‌خوانی حضرت قاسم به سرپرستی صادق اسماعیلی‌ فر و مجلس شبیه‌ خوانی حضرت عباس به سرپرستی ناجی عباسی ‌نیا در قالب نسخه میرعزا اجرای عمومی شدند.

در این برنامه قاسم برزآبادی از هنرمندان استان مرکزی به عنوان نوازنده سازهای بادی نظیر قره‌ نی، نی و ترامپت و میلاد کریمی به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ ای، این گروه‌ها را همراهی نمودند.

این یادواره با حضور ناصر چنانی، معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، علی عبدی‌ نسب سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش‌، کاظم صابری، مسئول دفتر نماینده شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی، خلیل ضرغامپور، مدیر کانون شبیه ‌خوانی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و خانواده‌ های سه شهید والامقام حادثه تروریستی 31 شهریورماه  در اهواز، پاسدار شهید سعید زارع  رزمنده و مدافع حرم از شهر میانرود، پاسدار شهید حسین ولایتی رزمنده و مدافع حرم از شهر دزفول و پاسدار سردار شهید امید فرجی زنگنه از باغملک برگزار شد

ارسال 137 اثر به جشنواره جایزه ادبی یوسف

ستاره عرفانی‌، دبیر اجرایی جشنواره جایزه ادبی یوسف در استان خوزستان گفت: پیرو اعلام فراخوان هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف(داستان کوتاه دفاع مقدس) 137 اثر از نقاط مختلف استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی اظهار داشت: آثار رسیده پس از پالایش اولیه در اختیار داوران قرار گرفت و آثار در مرحله داوری هستند. آثار برتر پنج شنبه 3 آبان‌ ماه شناخته می‌ شوند.

عرفانی با بیان اینکه امسال جشنواره ادبی یوسف امسال با هدف تمرکززدایی و هویت‌بخشی به فعالیت‌های استانی در سطح استان‌ها برگزار می‌ شود، گفت: این جشنواره در موضوعات دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل‌بیت(ع)، مقاومت و بیداری اسلامی و همچنین مقاومت 45 روزه خرمشهر و فتح خرمشهر(به عنوان موضوع ویژه) برگزار شده است.

اجرای برنامه های فرهنگی در مرز شلمچه

حجت‌ الاسلام عادل رویوران، رئیس اداره تبلیغات اسلامی عنوان داشت: به مناسبت ایام اربعین حسینی در مرز بین ‌المللی شلمچه نماز جماعت در سه وعده، حضور مبلغان بومی از حوزه علمیه خرمشهر به منظور پاسخگویی به شبهات اعتقادی از جمله برنامه‌ های فرهنگی اجرا شده در مرز شلمچه است.

حجت الاسلام رویوران عنوان داشت: در کنار مبلغان، زبان دانان برای پاسخگویی به زائران خارجی مسلط به زبان ‌های عربی، اسپانیولی و هندی حضور دارند./9456/پ۲۰۴/ق

ارسال نظرات