۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۸۳۴۳۷
حجت الاسلام مغیثی:

مدرک گرایی خطری بزرگ برای حوزه علمیه است

امام جمعه نهاوند مدرک گرایی و توجه به نمره را خطری برای حوزه های علمیه عنوان و بر تقویت برنامه های حوزوی در زمینه آ‌موزش، پژوهش و اخلاق تأکید کرد.
حجت الاسلام مغیثی

حجت الاسلام عباس مغیثی امام جمعه نهاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به شعار وحدت بین حوزه و دانشگاه یادآور شد: در سال های گذشته شعار وحدت بین حوزه و دانشگاه مطرح شد به این امید که خوبی های حوزه به دانشگاه و خوبی های دانشگاه به حوزه سرایت کند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه دراین موضوع یکی از خوبی های حوزه که همان ارتباط نزدیک شاگرد و استاد بود از دست رفت و سیستم حوزه به ترمی تغییر کرد.

امام جمعه نهاوند گفت: در دوره های گذشته خود طلاب استاد را انتخاب می کردند و ارتباط خیلی دوستانه تری هم در کلاس و هم در خارج آن حاکم بود اما پس از ترمی شدن دروس این ارتباط در حد کلاس محدود شد.

وی بر لزوم ایجاد ارتباط نزدیک بین استاد و طلبه تاکید کرد و اظهار داشت: این مشکل عمده ای است زیرا طلبه باید در خلال درس خواندن ارتباط مستمری هم با استاد خود داشته باشد.

حجت الاسلام مغیثی توجه به مسأله اخلاقی را یکی ملزومات حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: مدرس باید دقایقی از کلاس خود را به دروس اخلاقی اختصاص دهد و شاگرد هم در کسب این علم کوشا باشد و آن را از اساتید خود طلب کند.

وی مدرک گرایی و توجه به نمره را خطری برای حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: در گذشته انگیزه طلبه ها مقدس تر بود و اکثرا خود را سرباز امام زمان(عج) می دانستند و درس را برای کسب علم و دین و ابلاغ آن به دیگران می خواندند اما امروز انگیزه های موجود کمی تغییر کرده است.

حجت الاسلام مغیثی خاطر نشان کرد: دشمن هر روز با ایجاد شبهات جدیدی به دنبال رسیدن به نقشه های شوم خود است لذا باید افرادی را آموزش دهیم که توانایی پاسخ گویی به شبهات و نیازهای دینی مردم را دارا باشند.

وی در پایان تاکید کرد: طلاب عزیز در کنار درس خواندن باید به مسأله تهذیب بیشتر توجه کنند چرا که حوزه غیر از دانشگاه است.

امام جمعه نهاوند افزود: تمام حرف شخص فارغ التحصیل از دانشگاه تمام را مدرک او می زند اما طلبه این طور نیست، مدرک چندان مهم نیست مهم خود طلبه است که چقدر می تواند برای مردم  موثر باشد./979/ت۳۰۳/ق

ارسال نظرات